fredag 28 oktober 2011

Kalajs

Först förskoledag, 7-14. Och jag kan själv känna att jag kanske inte var en jättebra dagisfröken idag. Eller kanske just att jag varit väldigt mycket dagisfröken och väldigt lite förskolelärare (som jag ju faktiskt iofs inte får kalla mig än på några månader). För när jag tänker tillbaka ligger påklädning av ytterkläder, blöjbyten matsituationen och att torka näsor i fokus. Utan värst mycket pedagogik inblandad alls (och jo, matsituationen kan vara väldigt pedagogisk... men idag handlade det mest om att reducera kladdandet och få alla att sitta i stolen... lite så). Jag kommer starkt nästa vecka.

Sedan åkte jag nästan direkt på en intervju till c-uppsatsen...
...och på kvällen bar det av på ett litet 50-årskalas hos morbror. Den yngste av fyra syskon. Mamma är näst äldst. Med tanke på att han frånsagt sig firande blev vi ändå rätt många och smaskig mat bjöds vi på. Kul att träffa mamma och pappa också. Nu i och med allt skrivande var det jättelänge sedan vi såg dem!
I morgon är det efit. Får se hur jag får till det utan att bara fota böcker och datorn :) Tur att kattdamerna finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar