måndag 17 oktober 2011

I underläge

Hrm.
Mutter
Och en del fula ord.
När man kliver ut ur bilen vill man inte bli skitbombad!
Hela storflocken kaja råkade bestämt befinna sig i trädet över vår parkeringsplats.
Det innebär att de hann få in några fullträffar på både mig och bilen innan bilens pyamas kommit på.
Vi överväger att ställa bilen en bit ifrån, klä på den och rulla den på plats. Det kan bli lite knivigt eftersom det är en liten trång parkeringsplats.
Alternativ två är att jag kliver ur i full skyddsmudering och dundrar på redigt med cymbaler innan vi kör in och parkerar.
Eller så sågar vi helt enkelt ner trädet. Lite diskret sådär en mörk kväll.
Det känns just nu som tre rätt lockande, men eventuellt inte särskilt genomtänkta alternativ ;)

3 kommentarer:

  1. Nu ... har jag läst ikapp ,-) Jobbarhelger blir det dåligt med såväl bloggande som läsande av andras bloggar.

    Arma er, med dessa fåglar!

    SvaraRadera
  2. Borra ett hål i trädet och spreja in någon liter koncentrerad round-up så är problemet borta om nån månad. Vet inte vart jag läst att någon gjort det men det är inte riktigt lagligt så kan ha varit Aftonbladet :o)

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Ha, ja det är precis vad jag också tycker. Arma oss ;)

    Anna; Ja, men se där. Ett alternativ till :D

    SvaraRadera