torsdag 6 oktober 2011

Herr José på MatHem

Så finner jag ett meddelande i inkorgen från José, som blygsamt frågar om han skickat till rätt adress för mossfolksbloggen och att han har ett erbjudande. Säkert har flera av er också fått mail av herr José.
Och jag svarar faktiskt, det brukar jag aldrig göra, att nog är det rätt adress alltid. I mitt stilla (?) sinne tänker jag att nänä, ingen reklam på min sida inte. Då och då kommer det nämligen förfrågningar som jag bestämt avvisar... Men nu är det som så att herr José mailar från företaget MatHem och om jag  besvarar tre frågor kommer 50 kronor att doneras till BRIS.
Det är ju ändå ett rätt bra reklamsätt, tänker jag (även om jag först egotrippat muttrar över att jag väl kunde fått någon liten provprodukt hemskickad).

Herr José undrar vad som gör mig mest stressad när jag handlar mat.
Ja, nu är jag ju en ganska lättstressad typ, men kanske inte just i matbutiken. Om det inte är torsdag- eller fredageftermiddag, när alla människor tycks storhandla samtidigt. De väller fram med sina kundvagnar och tittar man noga kan man nästan se små horn sticka ut ur pannorna. Då brukar jag hålla hårt i handtaget på min egen kundvagn med ostyriga hjul och tänka att jag aldrig mer ska handla den tiden.

Vidare undrar herr José vad jag irriterar mig mest på i matbutiken.
Fast jag brukar inte gå och irritera mig. Ett litet sting av irritation kan eventuellt komma de där gångerna när man råkar ut för kontroll och måste packa upp alla varorna på bandet. Fast jag förstår ju att det måste vara så. Så nä, jag är ingen irriterad kund :)

Och slutligen vill han ha mitt favoritrecept.
Det här är enkelt och väldigt gott:

Kyckling och advocadopasta 2 portioner
2 kycklingfilléer
1/2 paket bacon

2 vitlöksklyftor
1 burk creme fraiche
1 dl turkisk yoghurt
2 avocado



1. Skär filléerna i mindre bitar och stek stekpanna. När köttet är nästan genomstekt; pressa över vitlöken samt klipp ner baconet.

2. Tillsätt creme fraiche och turkisk yoghurt, samt advocadon som du skurit i små bitar. Låt puttra en minut.

Servera gärna med färskpasta.






Ja sådär ja. Och egentligen tror jag att herr José på MatHem ville uppmärksamma alla på att de levererar matkassar.
Så nu vet ni det. Och BRIS får 50 kronor :)

2 kommentarer:

  1. Mmmmm! Verkar jättegott det där! Måste jag prova!
    Bra att BRIS får 50 kr och vi lite shopping/mat info :-D

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Ja, det var väl en bra deal ;)

    SvaraRadera