måndag 31 oktober 2011

Feber

Jag har ju under flera månaders tid nu varit kaxig över mitt immunförsvar. Sambon har varit nästan konstant förkyld, men jag har klarat mig -tills igår.
Igår vaknade jag, så sjuk som jag inte varit på nästan två år, med närapå fyrtio graders feber. Det kan vara så att en gång i tiden avhjälptes detta med alvedon och jag var rätt febertålig. Det är jag i såfall inte längre. Nänä, däckad på riktigt kan man snarare säga. Och lite förunderligt är det väl att bara några ynka grader kan påverka kroppen sådär?!
Kattdamerna sitter i fönstret och knatterpratar med fåglarna :)

Hur som helst, idag har jag både tagit mig ut till soffan och öppnat datorn, vilket måste vara ett bra tecken på kvickt tillfrisknande. Säkert för att sambon tagit sjuksköterskerollen på största allvar och tagit hand om mig på absolut bästa sätt... samtidigt som han skrivit på c-uppsatsen... och genomfört den intervju jag skulle göra igår.
Och just i detta nu är han på den första anställningsintervjun -långt ute i obygden. Spännande.

5 kommentarer:

  1. Krya på dig, säger jag som nästan hostat sönder revbenen i dag.....

    SvaraRadera
  2. Krya på dig! Du kanske har fått några extra besvärliga "dagisbaciller".
    Spännande med anställningsintervju!

    Så söt bild på katterna i fönstret!

    SvaraRadera
  3. Usch! Krya på dig!!!
    Jättefina katter!!! :-)

    SvaraRadera
  4. Lisette; Detsamma får jag bestämt säga då!

    Tankevågor; Ja, det är inte alls omöjligt. Och nu får de gärna swischa vidare :)
    Klart spännande med anställningsintervju, men det var visst tio till som skulle dit så vi får väl se.

    Kattalena; Tack, det är mycket bättre idag :) Och visst är de fina, våra kattdamer :)

    SvaraRadera
  5. Det var verkligen en fin bild med härliga färger. :)

    Hoppas att du kryar på dig snabbt och att ni får hålla er friska. Inte kul att vara sjuk under uppsatsskrivande. (Aldrig kul iofs)

    SvaraRadera