lördag 29 oktober 2011

Efit

Uppdaterat 16.50

Idag är det efit. Här blir det nog en hemmadag... med mycket läsning och skrivande... och därmed en väldig massa katt :)

07.00
God morgon säger Chatter och undrar om vi är redo för en efit-dag ny dag med mycket lek, bus och mys.
08.00
På väg till tvättstugan. Det är hög konkurrens om tvättstugan på lördagsmorgnar nu, men den här veckan har vi lyckats :)
Och ute är det grått -ytterligare en dag som nog inte blir riktigt ljus.
9.00
Frukost(mys).
Och idag är Henning med Lisa och pratar i Ring så spelar vi. Han är tolv år gammal och gör det med bravur!
 10.00
Här skulle jag fota det alldeles nyskurade badrummet... eller moppen eller något annat som visade aktiviteten. Men när jag kom med kameran var det här just vad jag fick se. Och ni som har kissekatter och klumpbildande kattsand vet att den inte är jättekul att få utspridd på ett alldeles nyskurat golv...
 11.00
Pluggeri pluggera
Och i fönstret bakom bokhögen sitter kattdamerna och spanar.
 12.00
Vi läser fortfarande. Och Chipper har hittat en plastring till lampan som ska slängas. Den är jätterolig!
Och jag visar ytterligare ett misslyckat kattkortsexempel ;)
13.00
Chatter klättrar i trädet och vi väntar på Erika och Tommy som ska komma vilket ögonblick som helst.
 14.00
Fikabesök. Den kvickt ihopslängda blåbärspajen är nästan slut.
Chipper är precis på väg upp i Erikas knä, där låg hon förnöjt ett bra tag sedan :)
Trevligt med en liten visit sådär!
 15.00
Vi har den stora fördelen att ha vänner som de allra flesta har skrivit uppsats själva och vet vad det innebär. Erika och Tommy har tackat för sig och jag tycker verkligen att det är så skönt när folk förstår att vi behöver tid utan att att ta illa upp. Fina vänner!
Sambon letar artiklar...
 16.00
Min dator är inte ett så spännande fotoobjekt, men lyfter jag blicken lite sitter röd katt så väldigt lägligt till för en 16.00-bild :)
17.00
Läser artiklar...
 18.00
Och fler artiklar...
 19.00
Mat! Sambon har gjort smaskig plommonspäckad stek och potatiskaka. Supergott!
 20.00
Lite kattgos får bli den sista bilden. Våra mysdamer :)

11 kommentarer:

  1. Väldig massa katt tycker vi om. =)

    SvaraRadera
  2. Ja, det gör vi verkligen ,-)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kattbilder blir det med all säkerhet hos mig med, å hästar :)
    Tvättstugan hos mig är under all kritik så jag är så nöjd med att ha tvättpelare i badrummet. Att man har tvätt hängande jämt det är en baksida jag får ta :)

    Jo jag pluggar in min gymnasiekompetens. Bättre sent än aldrig heter det väl ;) Just den lektionen jag fotade var biologi A. Sen läser jag psykologi, Kemi A, Naturkunskap A och Datorkunskap denna terminen.

    Återkommer senare

    SvaraRadera
  4. hahaha! Vilken kul bild klockan 10!

    Verkar ha varit en bra dag.

    // Anna

    SvaraRadera
  5. Kattbilden klockan 12 är ju jättebra! Jag lyckades aldrig få till såna där actionkort när jag hade katter.

    Uppsatsskrivande, ja du, man visste vad man skulle göra om dagarna i alla fall :-D

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga kattbilder då har tagit under din EFITdag

    SvaraRadera
  7. Ulrika och Elisabet; ...och en väldig massa katt blev det ;)

    Anna; Ja, det har mest varit en väldigt vanlig pluggardag, med trevligt avbrott för fika :)

    Vonkis; Jag har ungefär hur många actionkort som helst, men säkert 90 procent av dem är lika misslyckade som det här med halva katten utanför bild :)

    Annika; Det är nästan svårt att undvika dem om man är hemma. De är ju liksom alltid med :)

    SvaraRadera
  8. Det där skrivandet, och allt vad det medför, det är något som jag lyckas förtränga så snart som jag får för mig att det vore kul med lite fortbildning. Lycka till med uppsatsen!

    SvaraRadera
  9. Om du vill slippa att få ut kattsanden på golvet finns det speciella mattor att lägga framför. Vi har två så ni kan få en men antar att ni har lite för långt att åka och hämta den :o)

    SvaraRadera
  10. Ibland - efter att jag hade pluggat klart - kunde jag sakna den tiden när allt var inrutat och man ändå kunde bestämma lite var och när pluggandet skulle ske.

    Under praktikperioderna fattade jag aldrig hur våra handledare överlevde... vi satsade allt på några få lektioner och var helt slut - men de fortsatte, vecka efter vecka....

    Nu vet jag... och jag längtar inte tillbaka till studietiden, faktiskt.

    Men i morgon blir det Skolforum i Sthlm. Brukar vara jätteroliga utflykter.

    SvaraRadera
  11. Kattis; Jag tycker egentligen att det är kul med skrivandet... och skulle helst ha bara det att koncentrera mig på :)

    Anna; Vi har en trasmatta som vi brukar lägga framför. Brukar fungera rätt bra... fast nu var ju golvet alldeles nyskurat så vi hade inte hunnit lägga på den. Det blev en omskurning :)

    Bloggblad; Jag ÄLSKAR detta att få lägga upp tiden själv på det här viset och kommer alldeles säkert att sakna det sedan. Däremot ska det bli skönt att ha en sysselsättning på bara 100%... och att ha fast ekonomi :)

    SvaraRadera