fredag 14 oktober 2011

Efit

Uppdaterad 18.45

Bestämmer mig för att i allafall starta efit-dagen, även om risken är rätt stor att den kommer av sig. Jobb på förskolan 9-16.30 och där är det ju rätt känsligt att ta kort (jo, jag vet att man får det så länge inte barnen fastnar på bild, men det känns ändå sådär att springa runt med kameran).

05.50
Jag har precis gått upp. Chatter är jätteglad att matten är vaken och pratar och klättrar och vill ha full uppmärksamhet :)
 06.50
Håller på för fullt med att göra fyllningar till kakorna. Idag är det jag som har fredagsfikat på jobbet.
 07.50
Följer upp ett mail från vår engagerade handledare på universitetet och letar efter avhandlingar och artiklar av en viss Bunar...

8.50-15.50 (ja, det gick ju som sagt inte jättebra att fotografera en arbetsdag... men blev ändå några bilder)
Rast. En halvtimme mitt på dagen. När det gäller raster tror jag att få yrken har så ont om kaffedrickartid som just förskolelärare. En halvtimme mitt på dagen. Varken mer eller mindre.
På bordet ligger en tidning, jag tror kanske att den heter "Förskolan". Och i soffan mitt emot ligger Erika under en filt och får min rast att försvinna i ett nafs (ja, det var positivt i det här fallet :).
 Inne på avdelningen där jag jobbar på fredagar nu under hösten, med tvååringarna, har det skapats hej vilt. Teckningar, målade former och här målade torkade bananskal. Kul idé, tycker jag!
 Mys efter vilan. Nyvaknade trötta barn, läsning i "Pappa och Ingrid" och "Pippi Långstrump", prat och en massa mys!
 Efter mellis går vi ut. Kallt kallt. Överdragsbyxor, extra tröjor, jackor, mössor och vantar.
Det roliga med att vara på olika avdelningar i veckan är att man lär känna alla barnen.
"Titta, ett sagoslott!" Utbrister en av treåringarna och pekar. Solen lyste på kyrktaket och det såg faktistk nästan ut som ett sagoslott :)
 Sandslottsgrävning, bakande av sankakor och lek med bilar. Ungefär så. Den där tiden när barnen en efter en droppar av för att gå hem och ha fredagskväll.
 16.50 (Japp, tillbaka på banan)
Precis hemkommen. Just när jag klivit ur skorna kommer Chipper och ska hälsa. Chatter har redan avklarat hälsningsceremonin och springer pratande runt i vardagsrummet på jakt efter sin råtta.
 17.50
Medan steken står i ugnen har jag gått med lite överblivet bröd för att mata änderna. Alldeles skumt är det redan, och jättesvårt att få några bilder.
Lite fortsättning följer allt :)

13 kommentarer:

  1. Roligt med jobb=) Har hemstudier idag jag....får se va det går med en liten 7 månaders som vill bli buren hela tiden=)

    Söt misse!

    Kikar in sen igen=)))

    SvaraRadera
  2. Det var tidigt att fixa med fyllning och go'saker :) Alltid skoj med lite extra gott på jobbet en fredag.

    Jag kommer tillbaka senare och ser hur Din dag är.

    SvaraRadera
  3. Jag sitter här och är fikasugen, väntar på att få baka tillsammans med barnen i eftermiddag....och så dyker en sån mumsig bild upp! Slurp!

    Jag återkommer ikväll :-D

    SvaraRadera
  4. Hej
    Kikar in på din dag så här långt
    Återkommer i em/kväll

    Kram

    SvaraRadera
  5. Inne och spanar, kommer kanske mer sedan :)

    SvaraRadera
  6. Kul att se hur din dag varit!

    SvaraRadera
  7. Rolig idé med bananerna där.

    SvaraRadera
  8. Ja, jag undrar när jag någon gång ska komma ihåg Efit ,-) Å andra sidan uppdaterar jag ju så ofta, så det blir väl som efit ändå ,-))

    SvaraRadera
  9. Halloj igen=)

    ja det är inte alltid man hinner med ett foto i timmen så men man gör så gott man kan haha

    Jag pluggar till lärare inom fritidshem (fritidspedagog) på heltid=) jätteroligt men krävande såklart med 4 barn hemma. Men det funkar allt ändå=)))

    ha en bra helg=)

    SvaraRadera
  10. Åh vilken smarrig kaka!!!
    Häftigt med bananskalen, får lägga det på minnet :)
    Önskar en trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Kakan såg riktigt, riktigt god ut!

    Vilka härliga bilder.

    // Anna

    SvaraRadera
  12. Hej på dig.
    Så kul att följa dig under en dag.
    Ser att katterna mår gott och trivs hos er och det kan jag förstå. Jag tror de blir kvar jag :))

    Hösten är en härlig tid tycker jag. Färger, solljuset, dimman och prasslet i skog och mark av löv som ligger som en tjock matta.

    Önsker er en fin helg nu.
    Kramar Synnöve.

    SvaraRadera
  13. Härlig EFIT-dag!

    Saknar inte sökande av uppsatser i LIBRIS! Det är härligt att ha "utbildningen" avklarad.

    Härliga kattnamn!

    Mvh Therese

    SvaraRadera