tisdag 18 oktober 2011

Chipper hos veterinären

Idag var det dags för Chipper att åka till veterinären för att få all tandsten fixad. Hon hade gått in i buren medan vi åt frukost här hemma så det var bara att sätta på gallret och åka iväg. Gullkatten :)

Jag är oerhört förtjust i hund- och kattkliniken i Bista! När vi hade Lurvig blev vi alltid så väl omhändertagna av Aram, en superengagerad veterinär, som idag kom och hälsade med stora famnen. Massa hjärtevärme!

Och sedan fick jag och Chipper gå in i ett rum och prata med veterinär Leif, som idag var ansvarig för operation. Jag tror föresten att han är ägare också... Och han hälsade så vänligt på Chipper och talade om vad han gjorde och varför för att sedan ge henne lite lugnande och låta henne slinka tillbaka in i burens trygghet.
Jag som alltid varit där med vovve kände mig lite lätt tafatt med en jamande fyrbening, men det gick fint och han lovade att de skulle ta väl hand om henne idag. Det tvivlar jag förstås inte en sekund på :)

I eftermiddag runt halv fyra får vi hämta henne. Före det ska vi ha avklarat ett seminarium och en grupphandledning på universitetet. Och Chatter ska vara ensam hemma i flera timmar för allra första gången.

Så ser vår dag ut. En regnig tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar