onsdag 5 oktober 2011

Chatter ser och lär (inte)

"Titta här.  Snören, snören är himla skojig saker! Börja med att stirra på det."
"När det blir busigt jagar du det"
"Och fångar, HAHA, jag är mästerfångare!"
"Slutligen ger du det ett redigt bett."

Någon minut senare...

"Hmmm, hur var det nu?"
"Jag skulle... fånga och titta på det?"
"Och eh... bita i det?"
"Äh, det är helt meningslöst, jag ger upp!"
"Snöret får morsan ha själv, jag fångar råttan!"
Ja, jag vet, det har förvandlats till en kattblogg. Men de här kattdamerna, de är så tacksamma fotobjekt. Alldeles särskilt när det är full fart i trädet... och det är det ganska ofta :)

6 kommentarer:

  1. Det är bara roligt att se och läsa om kattdamerna.

    SvaraRadera
  2. Lena; Vilken tur att du tycker de, för de kommer troligtvis att figurera en del även fortsättningsvis. Jag vet snart inte var jag ska göra av alla bilder :)

    SvaraRadera
  3. Dom är helt underbara!!
    =)

    SvaraRadera
  4. Ejmis; Det är i allafall ganska mycket action och väldigt kul att se :) Fast just nu går det lugnt till. Chatter sover på soffans ryggstöd och Chipper sover på hussen.

    SvaraRadera
  5. Ja! Kattblogg är mysmys det med!!! Tacksamma objekt, bildsköna och påhittiga :-D

    SvaraRadera
  6. Kattalena; Oj, vad sent du kommenterade det här inlägget (vilket inte gör något alls förstås, bara kul att du hittade det :) Och jag kan verkligen tycka att det är fascinerande att se vad de hittar på.

    SvaraRadera