torsdag 6 oktober 2011

Blä

Jag har klarat mig länge. Varit frisk som bara den både när sambon var förkyld och trots alla förkylda förskolebarn.
Men den här veckan har det allt varit lite småskruttigt och ikväll lurar jag inte längre någon genom ett kaxigt "jag är inte sjuk!".
Jag är sjuk.
Sådär ofräscht förkyld, med en lätt ögoninflammation, feber och hosta.
"Jag kan sova på soffan" säger jag ynkligt. Ja, för att sambon inte ska bli störd eller äcklad av hon som ligger där bredvid och snorar och svettas och hostar och fryser.
"Nä, inte ska du det" säger sambon, men ser ändå till att bädda ner mig under eget täcke och hävdar att jag är alldeles för het (!) för att han ska kunna värma mig. Nä, det är nog bäst att vi inatt håller oss till varsin sida sängen, ja så att han inte kyler ner mig.
Jojo, jag förstår nog.
Men vilken enastående timing. I morgon är jag ändå ledig från jobb för att gå på examinationsseminarium. Och föresten, jag kommer att vakna frisk som en nötkärna.
Förstås :)

1 kommentar:

  1. Jag håller tummar och tår för att du vaknar frisk coh pigg som en lärka imorgon! :-)

    SvaraRadera