lördag 15 oktober 2011

Barnvaktarkväll

Efter en massa flitigt (?) läsande for vi till Kumla för att vara barnvakter åt gudbarnet och storebror.
Goa goa ungar!
Vi började med att vika flygplan och rita och skriva. Sån´t gillar jag ;)
Nästan en timme höll vi på med fullaste koncentration.
Sen blev det spel och pusslande. Vi fick ett barn var :)
Och lilla gudbarnet, 2,5 år fixar galant att lägga 20-bitarpussel... Hon vänder och kikar och provar och plötsligt är det klart. 25-bitarspusslet gick också med bara någon enstaka ledtråd då och då. Det är möjligt att det hade gått utan ledtrådar, men jag har nog lite svårt att vara tyst.

Ett dockskåp på rummet. Jag hade också ett dockskåp när jag var liten -åh så roligt jag minns att det var. Fast jag var nog lite äldre.
Hur som helst, plötsligt började barnet ropa på mamma och jag tänkte att nu har det blivit akut mammalängtan. Nänä, det var ju mamman i dockskåpet. Förstås.
Och de sov och satt vid bordet och sysslade bestämt med en massa andra saker också. Så kul att se på!
Och jag tycker att början på nedanstående filmsnutt är alldeles underbar!

(det är alltså ett "tuffetåg" som byggs, och som dockorna får reda på att de ska åka, där i början. och jag älskar det där "vad spännande. ja-a")

Smidigare barn än de här två att barnvakta får man leta efter. Och så tittar vi på Shrek och har lördagsmys och bara tio minuter efter att filmen är slut kommer barnens föräldrar hem igen.

Nu sitter sambon och läser en avhandling... och jag läser en annan (det gör jag inte alls det, jag bloggar ju, men den ligger prydligt uppslagen här intill).
Och egentligen är det hög tid att hoppa i säng.
Snart.

5 kommentarer:

  1. Vilken mysig passning det ser ut att ha varit :-D
    Och vilka gulliga barn! Jättekul att få se film!

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Ja, det är urgulliga barn. Jag är nog världens stoltaste gudmor ;)

    SvaraRadera
  3. Åh så gulliga barn! :-) Förstår att det var mysigt att vara med dem.
    Måste vara tryggt och skönt att kunna lämna dem till såna proffsbarnvakter som ni är också.

    SvaraRadera
  4. Tack så jätte mycket för hjälpen igår !

    Tankevågor - Ja de är verkligen Proffs ! Bättre barnvakter eller Gudföräldrar kan man inte få !

    SvaraRadera
  5. Tankevågor; Jätterara! Och de blir större så himla fort, så det är alldeles omöjligt att hinna med.
    Och det är så mysigt att träffa dem, men proffs låg nog rätt långt från sanningen :)

    Miss Piggy; Det var så lite. Vi barnvaktar gärna! Och vad gullig du är! :)

    SvaraRadera