tisdag 13 september 2011

Stormen Katia och udda sovstilar

Idag har det blåst. Katia i framfart över landet. Det viner utanför fönstren och på korta promenaden såg vi en hel del yrande skräp, omkullblåsta saker och de här brandmännen som tappert kämpade med att spika fast en farligt lös plåt.
 Annars har inte blåsandet påverkat oss alls. Vi har varit inne och pluggat flitigt hela dagen. Läst och läst, antecknat och läst lite mer. Och kattdamerna har varit ovanligt slöa -kan det kanske bero på vädret? Ingen av dem var särskilt leksugen ens när jag plockade fram snöret. Chatter har tillbringat första halvan av dagen på vår säng och den andra på soffan... Hon ramlade faktiskt inte ner, även om hon länge såg ut att vara på god väg :)
 Och Chipper har tillbringat mycket tid hussen -hennes favoritplats, eller nära hussen -den näst bästa platsen... och så en stund i den här sovposen. Japp, hon sover faktiskt! Och jag tycker varken att det ser bekvämt eller särskilt andas-vänligt ut.
Och det där äppelmoset som jag skulle hinna göra idag, jag skulle ju prova att konservera, det får allt bli en annan dag. Nu är det hög tid att tända ljuslyktorna och ha kvällsmys i stället... under filt, läsandes "Den kvalitativa forskningsintervjun".
Så är det.

5 kommentarer:

  1. Haha så där sover min (mammas) kisse också, den röda. Haha, åh, det är så sött.

    SvaraRadera
  2. Malin; Jag har aldrig sett henne sova så förut. Såg förfärligt obekvämt ut... men gulligt :)

    SvaraRadera
  3. Haha, jag har nog faktiskt somnat i någon liknande pose som Chipper någon gång faktiskt.. :P Det är väl framförallt inte bekvämt när man vaknar sen..

    SvaraRadera
  4. De la realidad; Jag undrar framförallt hur man får luft?!

    SvaraRadera
  5. Haha.. det kanske är därför man vaknar? För att det börjar bli jobbigt med luften? Nja, jag kan väl inte säga att jag är lika vig som er katt, så jag kanske inte låg riktigt så nära marken, men typ.. Ja, jag kanske får visa dig en bild någon gång, tror att jag har det på foto.

    SvaraRadera