måndag 19 september 2011

Present

Länge har jag tjatat om en klockradio. När nu mobilen fick för sig att ligga och starta om sig istället för att larma, då i fredags morse när jag började jobba klockan sju, kändes det väldigt aktuellt med i allfall en väckarklocka...
Och idag kom sambon hem med en present. Så nu minsann, ska jag strax gå och lyssna på Karlavagnen i sängen.  Och jag ska ställa in den på att stänga av sig själv efter en halvtimme. Och i morgon bitti kommer jag att vakna till P4 klockan sju.
Hjälparns så lyxigt ;)

För övrigt har dagen varit ytterst ospännande. Vi har pluggat väldigt seriöst och har nu den sköna känslan av att i fall ligga i fas. Det är aldrig fel.

7 kommentarer:

  1. Så fint! Och stora siffror så man ser dem också :-)

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Haha, ja lite väl stora siffror. Det går i allafall absolut inte att missa vad klockan är ;)

    SvaraRadera
  3. Han är väl förutseende och tänker på er ålderdom .., så att du ska se ordentligt ,-) Och en vacker rosa "duk" ser jag också, men ännu vackrare text.

    SvaraRadera
  4. Att ligga i fas är det absolut bästa med att plugga, vad det gäller allt. Det slår allt.

    SvaraRadera
  5. Elisabet; Haha, ja så måste det vara. Klart att han tänkte på ålderdomen :D
    "Duken" fick jag inte igår utan betydligt tidigare, men den ligger väldigt bra där tycker jag :)

    Malin; Ja visst är det toppen! Synd bara att det är en väldigt sällan förekommande och väldigt kortvarit känsla. Nu står vi lite vid foten av berget igen...

    SvaraRadera
  6. Jag bör snart också skaffa ny väckarklocka; just nu kör jag med två opålitliga parallellt - oftast ringer någon av dem :-) Den där såg rejäl ut.

    SvaraRadera
  7. Mian; Jag har litat helt på den nya mobilen... tills i fredags, då det bara var tur att jag vaknade i tid och insåg att klockan var mycket. Den här funkar prima och dessutom tycker jag att det är väldans trevligt med en radio i sovrummet :)

    SvaraRadera