måndag 5 september 2011

Pluggarmåndag

Idag finns sannerligen inte mycket spännande att skriva om. Vi steg upp, åt frukost och började läsa...
Perfekt pluggarväder!!!
 Katterna har sovit och aktiverat sig själva en sväng...
och vi har läst, ätit mat och läst.
 ...och tittat på en webbföreläsning på teven...
och läst.
Ganska precis exakt så.
Sambon har har åkt på en begynnande (?) förkylning och äter vicks som ett sorts livselixir.

Kanske är det så här hösten kommer att bli sedan när vi kommer igång riktigt ordentligt. Vi får väl sända vänner och bekanta ett sms då och då så att de vet att vi fortfarande finns ;)

5 kommentarer:

  1. ... och jag har fått ont i halsen för första gången på säkert fem år... Jag får väl testa Vicks i morgon jag också :-)

    SvaraRadera
  2. Många kunder på affären har också halsont och köper Bafucin och Strepsils och honung, förstås.

    Ni får krya på er!

    SvaraRadera
  3. Det verkar så himla skönt att plugga! Sitta hemma och läsa och ha höstmys nu när det börjar bli mörkt! Det är så man blir sugen på att plugga igen :-).
    Katten ser också ut att ha det riktigt mysigt!

    SvaraRadera
  4. Ser inte så plågsamt ut... Här har det varit strålande sol, men liiiite höstkallt. Lekdag med hela skolan i tvärgrupper, jätteskönt.

    SvaraRadera
  5. Mian; Usch då. Krya på dig!

    Elisabet; Ja, det kan jag tänka mig. Nu kommer alla höstförkylningar, det märks inte minst på dagisbarnen.

    Kattalena; Ja, jag tycker om att plugga! Fast det skulle vara lite skönt att koncentrera sig på bara en sak. Nu när det inte är så långt kvar gäller det liksom att hålla en fot i "verkligheten" också (i mitt fall på förskolan :)

    Bloggblad; Haha, jo just den boken var baske mig plågsam :D Tristare litteratur får man leta efter. Pluggandet annars trivs jag väldigt bra med. Synd bara att lånen växer i takt med studietiden, annars hade jag nog kunnat ägna mig åt att bara plugga ;)

    SvaraRadera