onsdag 21 september 2011

Ospännande till max

Idag har det varit efit, men jag har inte varit med. Här har nämligen inte hänt något spännande alls.
Vi gick upp, åt frukost, jag diskade och i vardagsrummet såg det ut såhär. Sambon pluggar, Chipper myser.
 Efter diskandet joinar jag gänget i vardagsrummet och slår upp pluggarboken.
Elva beger sig sambon till jobb, jag pluggar. Hela eftermiddagen.
Kvart i fem kommer sambon hem, jag har precis lagt böckerna åt sidan för att slänga ihop äppelmos av de sista äpplena innan de blir förstörda.
Äter varsin matlåda med kyckling från i lördags.
Diskar... och parkerar oss i vardagsrummet för att återgå till pluggandet.

Sambon som ju jobbat kommer förmodligen att läsa ett bra tag till. Och jag som är så galet kvällstrött ska krypa i säng...
Kattdamerna har för övrigt ägnat nästan hela dagen åt just sovande.
Hur ospännande kan en dag bli?!

4 kommentarer:

  1. Kattdamerna ser ut att ha det väldigt skönt i soffan. :) Fint det ser ut med den nya designen på bloggen.

    SvaraRadera
  2. Det ser ju kanonmysigt ut!

    Ja, det ska bli spännande med arrangemanget i morgon. Se om allt klaffar.

    Det är 40 st anmälda än så länge (totalt i båda loppen) och sen kommer det ett par till efteranmälningar i morgon.

    Ha en härlig helg,
    Pernilla!

    SvaraRadera