onsdag 28 september 2011

Nu flyttas det

Kanadagässen tycks ha stora flyttardagen idag. Hundratals fåglar har flugit förbi i V-formationer nu på kvällskvisten. Hade vi inte haft så fullt upp med läsande och skrivande hade det tveklöst blivit en tur till Oset för att se om de mellanlandade där.
Visst är det väl en mysig känsla... nu liksom när de återkommer!
Mindre trevliga varelser är dessa *#% kajor. SKITfåglar i dubbel bemärkelse.
Tur för bilen att den sover med pyamas!
På universitetet stod den här bilen som förmodligen har det ännu lyxigare och får bo i garage.

6 kommentarer:

  1. I Ystad såg jag ofta flyttfågelsträck .. men inte här. Jag förstår inte varför .., eller kanske tar dom en annan väg?

    SvaraRadera
  2. Må kanadagässen flyga vilse och aldrig hitta tillbaka! Men bilden på sträcket är fin!

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Jag tror aldrig någonsin att jag sett så mycket fågelsträck som i kväll... Nu känns det höstigare än någonsin :)

    Klimakteriehäxan; Nänä, det är klart att de ska hitta tillbaka! Och det var bilen du syftade på så var det kajorna som är skyldiga. Och de fick för min del gärna flytta långt bort och stanna där.

    SvaraRadera
  4. Vemodigt är det, men mäktigt- och jag vill inte vara utan eftersom det ju i förlängningen skulle betyda att jag inte heller finge den underbara känslan när de kommer tillbaka :)

    SvaraRadera
  5. Gässen landade här kan jag meddela :)
    Det känns lite vemodigt när fågelsträcken drar söder ut, då är sommaren definitivt slut. Årstidsväxlingar uppskattar jag, men inte mörkret som väntar.

    SvaraRadera
  6. Lisette; Precis så är det!

    Lena; Aha, det var till dig de var på väg. Jag är inte heller jätteförtjust i mörkret, men annars tycker jag väldigt mycket om årstiderna.

    SvaraRadera