fredag 9 september 2011

Nu blir de våra :)

Ni som inte trodde att jag skulle kunna skicka vidare kattdamerna till ett permanenthem fick alldeles rätt. Min morska plan sprack och stora krokodiltårar rullade när jag berättade för sambon att ett par ville ha bara Chipper. Man kan ju inte dela på dem! Tyckte jag. Tycker jag.

Och hela natten låg Chipper nära nära mig och Chatter låg förstås intill, sådär som alltid. Sambon var inte alls svårövertalad och i morse skickade jag ett mail till vår kontaktperson på katthemmet.
På lunchen kilade jag hem och kollade mailen och jojo, snabbt svar. Vi får behålla dem så efter helgen ska det fixas med betalning och papper.
Så klart att de ska vara tillsammans. Våra myskissar!

8 kommentarer:

  1. Härligt! Grattis till kattdamerna!!!

    SvaraRadera
  2. Så roligt!! De är ju så söta tillsammans - inte kan man dela på dem...

    SvaraRadera
  3. ,-)

    Blir man glad, eller ...!!

    SvaraRadera
  4. Åh så roligt!
    Jag kände på mig att det skulle bli just så :-)

    SvaraRadera
  5. Emma; Tack :)

    Ruta ett; Precis så tyckte jag också. De ligger oftast tillsammans och leker en hel del med... även om lilla Chatter ibland går Chipper på nerverna -de händer att hon fräser ifrån :)

    Elisabet; Det känns jättebra :)

    Gunnar; Ja, jag är fortfarande inte något fan av innekatter, men de här två har levt hela livet inne... jag intalar mig det.

    Lena; Ja, jag blev jätteglad över det där mailet på lunchen :)

    Mian; Och jag hade ingen aning om att det skulle bli så. Inte förrän det fanns någon som ville ha bara en av dem. Nu får de i allafall fortsätta vara tillsammans. Det känns bra. (och jag slipper lämna bort dem. det känns också bra ;)

    SvaraRadera