måndag 19 september 2011

Muskelredskap

Det ordet har jag haft på hjärnan sedan igår.
Lilla gudbarnet, två och ett halvt år kom in till oss när vi satt och fikade i köket. Klättrar upp på stolen, vänder sig mot sin pappa och säger:
-Det var MUSKELREDSKAP på teve.

??!!

-Det var vad på teve?! Undrade jag som tänkte att nu måste jag väl ändå hört fel.
-Muskelredskap, upprepar hon, som om det var det naturligaste i världen att en två och ett halvtåring kommer in och säger.

Jag är fortfarande lite förundrad.

6 kommentarer:

  1. Musses klubbhus har Muskelredskap :) Hennes älsklings Program :)

    SvaraRadera
  2. Miss Piggy; Haha, ja Mattias nämnde det. Men det gjorde inte att jag blev mindre förundrad :)

    SvaraRadera
  3. Intressanta ord som barn lär sig nu för tiden, så tidigt i åldrarna.

    SvaraRadera
  4. Mian; Ja... mamman har ju kommit med förklaringen här ovanför :)

    SvaraRadera
  5. Fast säger de inte muskeredskap?

    Som miska muska musse pigg!

    SvaraRadera
  6. Pillan; Det är mycket möjligt. Jag har aldrig sett programmet... Ett L mer eller mindre, det var främst antalet stavelser jag var fascinerad av :)

    SvaraRadera