lördag 17 september 2011

Lördagsmorgon...

...igen.
Den här veckan har gått alldeles galet fort!
Och jag vaknar alldeles strax före väckarklockan 06.40,  till himmel som är på väg att bli blå.
Tvättstuga och en liten promenad i frisk höstluft. Tre grader...
Inte en en enda människa är ute. Inte ens mattar eller hussar med hund.

I lilla parken alldeles jättenära oss blommar det fortfarande. Höstigt. Och fint!
Och på baksidan av Ica pågår urlastning av bröd.

När jag kommer hem igen är det ingen som möter mig i dörren. Båda kissarna ligger ihopkurade och myser hos hussen i sängen.

Ring så spelar vi på radion.
Sconesfix
Liljor på bordet som luktar ända ut i trappuppgången. Vackra.
Och nu är himlen alldeles alldeles klarblå.

Åh vad gärna jag skulle vilja ge mig ut i skogen.
Och uh vad jag verkligen verkligen måste plugga.
Hm...

4 kommentarer:

  1. Låter som en mysig lördag! Det är så friskt nu med höstluften!
    Själv ska jag faktiskt ut i skogen idag :-)

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Ja, här har det pluggats flitigt... Ganska i allafall :)

    SvaraRadera
  3. Arma brödutkörare! Aldrig glömmer jag den unge mannen som körde ut bröd på söndagmorgnar till Ica i Ystad.
    Vad jag tyckte synd om honom! Vilket slit att alltid måsta kliva upp i ottan, så jag beklagade mig lite och undrade hur länge han hade arbetat med detta?
    Å, nej, det var bara extrajobb.
    I vanliga fall läste han atomfysik på universitet i Lund.
    Jaha ja.
    På det viset.

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Jag tycker alltid att de ser så stressade ut, de som kommer körande. Och alldeles särskilt nu på morgnarna när halva gatan är uppgrävd och lastbilarna står på rad och det är förfärligt svårt att komma fram...

    Atomfysik och brödutkörare -tala om kontraster i livet :)

    SvaraRadera