söndag 25 september 2011

Läsning och lite nästa vecka

Söndag.
Väckarklockan på sju.
Och hela dagen har gått till läsning av avhandling.
Skapligt många lappar har det hunnit bli i kanten.
I morgon ska vi börja skriva.
I morgon bitti... och i morgon kväll. Däremellan förskolan 9-17. Det blir en omväxlande vecka det här. En dag med fyra- och femåringarna, två dagar med treåringarna och en dag med tvååringarna. Och så läsning av ytterliggare en avhandling, skrivande av PM och ett universitetsbesök eller två.
Det blir allt bra det!

9 kommentarer:

  1. Du får variation i allafall.
    Jag tror att du klarar det!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag säger bara: TACK och lov att jag inte behöver plugga igen!

    SvaraRadera
  3. Förresten - såg du boktipset med länken till www.lectura.se Den boken "stökig klass rektors ansvar?" rekommenderar jag alla som ska bli lärare. Det kommer en till som vänder sig till lärare, men den här önskar jag att jag hade läst som ung.

    SvaraRadera
  4. Marie; Ja, det tror jag också... att vi gör båda två :) Kram!

    Bloggblad; Fast jag tycker att det är kul att plugga... och intressant :)
    Och jodå, jag har sett rekommendationen, både i kommentar här tidigare och hos dig. Ska kika efter den sedan, när c-uppsatsen är skriven...

    SvaraRadera
  5. Få se .. har du möjligen vänster tumme upp .-))

    SvaraRadera
  6. Hej, vi saknar dina inlägg, förstår Att du måste plugga, jobba m.m. Massor men snälla glöm inte oss bloggläsare;-)
    /tsk

    SvaraRadera
  7. Anonyma tsk; Det är ingen risk att jag glömmer er. Däremot blir inläggen lätt enformiga när dagarna mest bara består av jobb och plugg... Och framförallt känns det inte helt rätt att skriva när jag inte har tid att läsa och kommentera hos andra. Fast tack för din kommentar, den motiverade helt klart till fortsatt skrivande :)

    SvaraRadera
  8. Tack för många och roliga uppdateringar idag, hälsning tsk

    SvaraRadera