fredag 16 september 2011

Komplimang på morgonkvisten

Finfin höstdag med strålande sol.
Och jag fick finfina komplimangen före klockan åtta. Klockan sju kom jag till förskolan och strax före åtta, när jag ska gå och hämta frukosten, visar sig en liten dam precis fyllda två år iklädd en stor utklädningshatt.
"Men vad tjusig du är!" sade jag.
Då lade den lilla damen huvudet på sned och såg så allvarlig ut och så sa hon
"Du ä susig osså."
Se, det är inte varje arbetsdag man får sådana komplinganger på morgonkvisten ;)

På eftermiddagen slutar jag tidigt och hinner med en massa husliga saker och nu är kvällen tänkt att ägnas åt flitigt studerande. Chipper ligger på katträdet. Chatter har jagat en fluga i fönstret.
Och sambon har gjort en riktigt smaskig köttfärssoppa.
Just så.

3 kommentarer:

  1. Vilken vacker krukväxt längst till höger! Vad är det för nånting ...`?

    SvaraRadera
  2. Av barn och dårar får man ju höra sanningen...

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Det är en physalis som plötsligt tog sig...

    Bloggblad; Haha, ja det sägs ju så, men det här barnet upprepade nog snarare vad jag just sagt :)

    SvaraRadera