söndag 11 september 2011

Ganska mycket "vill ha" just nu!

Jag brukar inte riktigt vara en "vill ha-människa". Så vi låtsas att detta är en period.
Jag vill inreda! Jag vill ha bokstäver att sätta på väggen, jag vill byta ut köksklockan, göra en fotovägg, sätta upp en tavelhylla, shoppa en ny vardagsrumsmatta och framförallt hitta en fönsterlampa att hänga i sovrumsfönstret (det sista letar jag faktistk efter utan framgång).
Tycker att den här var fin härifrån, men den är lite väl stor... tror jag... när jag läser måtten.
Och så vill jag ha det här (eller rättaresagt, jag tror att kattdamerna vill ha ;)
 Bilden är hämtad här men egentligen är det nästan vilket träd som helst med takfäste jag de vill ha...

Och så behöver jag verkligen en ny tröja!
Typ en sådan här...
Rocky Fleece Zip SEK 539, Alternative Apparel - NELLY.COM

...eller/och en sådan här...
Sonny Long Cardigan SEK 459, Vero Moda - NELLY.COM
(från Nelly, man kommer dit om man klickar på bilderna)

Och ganska gärna ett nytt täcke till dubbelsäng. Från IKEA går bra... Ja, allra helst en ny säng när vi ändå är igång. En 180 bred, det tycker både jag och kattdamerna ;)
 Nu hade det känts finfint att avsluta med "det var bara det", men då hade jag ju ljugit. Det här inlägget skulle kunna bli superlångt! Har alldeles bestämt drabbats av köpevansinne.
(fast egentligen är jag en riktig snålvarg och kommer förmodligen inte att inhandla något av ovanstående... inte inom den närmaste framtiden i allafall)

10 kommentarer:

  1. Men att önska räcker rätt långt i bland och dröjer det tillräckligt länge så har man ändrat sig och vill inte alls ha det man önskat.

    SvaraRadera
  2. Lena; Hi, ja jag hoppas ju det... att ha-begäret ska gå över ;)

    SvaraRadera
  3. Och här längtas det efter en ny dubbelsäng och även en fönsterbelysning av nåt slag ,-)

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Säng känns som ett stort projekt, men jag tycker att fönsterbelysning inte borde vara så svårt. Det är det! Att hitta en fin lampa som hänger och inte är alltför stor tycks vara en halv omöjlighet.

    SvaraRadera
  5. Välkommen till "vill ha"-världen! Ett sånt där träd är guld värt! Trisse verkligen älskar sitt. Har du kollat blocket? De brukar säljas hyfsat billigt där emellanåt.

    SvaraRadera
  6. Anna; Vi har ju ett halvstort... men jag tror att de vill ha ett som går enda upp till taket. Ska göra en kik på blocket :)

    SvaraRadera
  7. Vi har både ett halvstort och ett upp till taket (lite overkill sen vi flyttade till huset och han får gå ut) och det stora är det enda som gäller. I lgh använde han dock båda så vi är nöjda med även det.

    SvaraRadera
  8. Hihi, känner igen det där! Ser ut att vara bra grejor du vill ha i alla fall.

    SvaraRadera
  9. Åh, jag vill också ha massor av saker. Tyvärr. Men studentekonomin tillåter inte riktigt det, framförallt inte när man har saker som går sönder som det är nödvändigt att laga. Typ glasögon och regnjackor..

    SvaraRadera
  10. Kattalena; Ja, JAG tycker ju det. Sambon däremot ser en väldig massa andra grejor som mycket viktigare... och egentligen ska vi faktiskt hålla i pengarna nu eftersom vi inte har en aning om hur våren ser ut när studierna är klara i januari.

    De la realidad; Nä, det är ju just det där med studentekonomi som ställer till det. Sedan, när vi har jobb, kommer vi naturligtvis att ha nästan obegränsat med pengar och kunna köpa precis vad vi vill ;)

    SvaraRadera