söndag 18 september 2011

Fikadag

Idag har vi närapå levt på fika. Först en tripp till familjen V, där jag tog igen alla de gånger som jag slarvat med fotograferingen. Det är tur att jag har härdade vänner när det gäller mig och kameror <3

Lilla Isabelle, nu tre månader, har knappt fastnat på bild alls tidigare. Men här är hon och jag älskar detta röda hår med helt naturlig punkarfrilla :)
 Det är en bebis som är väldigt bra på att se glad ut... utom när kameran kom fram. Inte en enda riktig skrattbild fick jag...
 ...vilket kan bero på att jag inte kunde sitta bakom soffan det här ögonblicket.
Jag är för övrigt väldigt förtjust i den här bilden på mor och dotter!
 En ännu ganska nyvaknad storebror är med och myser i soffan...
 Så var det hos familjen V. Och prat och gott fika.

Sedan åkte vi vidare till Kumla och familjen R. Där hade vi välkomstkommité bestående av två busiga barn. Vi hann inte mer än öppna bildörren innan gudbarnet stod och ropade Hej i dörren. Hur glad blir man inte?! :)
Full fart och mycket prat. Och vi fikade lite till.

Gudbarnet och hennes storebror alldeles fulla i bus. Och på lillkameran finns x antal filmsnuttar med Blinka lilla stjärna, Här kommer Pippi Långstrum och Good Morning...
 Det här med att höra sig själv på film från lilla kameran var... Jättekul!
Och varje gång förundras jag över detta lilla barn som är så himla duktigt.
Efter några timmar får vi hejdå-kram av båda barnen innan vi styr hemåt.

En himlans trevlig fikadag!

9 kommentarer:

  1. Vilken underbar liten tjej med sitt vackra röda hår!

    SvaraRadera
  2. Eva; Ja, visst är det charmigt!

    SvaraRadera
  3. Åh vad många goa barn på bild här!:-)

    ...och hon är ju helt underbar den där lilla "Pippi-Långstrump-bebisen" med sin röda, vackra kalufs! Så häftigt!

    SvaraRadera
  4. Vilken häftig bebis, fantastiskt utseende - och bilden på mor och dotter är så innerlig och fin. Där lyckades du verkligen ta ett fint porträtt.

    SvaraRadera
  5. Fina bilder !

    Speciellt den på Mor & Dotter den är väldigt vacker !

    SvaraRadera
  6. Tankevågor; Vad kul att du tittar in! Ja, hon har verkligen rött hår. Och jag tycker att det är hur gulligt som helst :)

    Christina; Jag har varit jättedålig på att fotografera det här barnet. Ofta är det storebror som fastnat på bild i stället. Men nu finns hon med och mor och dotterbilden tycker jag också bra mycket om :)

    SvaraRadera
  7. Miss Piggy; Nu kom du emellan. Hos er filmade jag mer, men när jag kom hem insåg jag att varje gång det börjar bli intressant, när barnen slutat sjunga och säger något, då har jag stängt av. Är nog inte mycket till filmare :)

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder!
    Vilket underbart hår!

    SvaraRadera
  9. Mian; Jag har slarvat så mycket med kameran på sista tiden, men nu ska det bli bättring. Och jag tycker också det, att håret är underbart :)

    SvaraRadera