söndag 4 september 2011

Fikadag

Idag har vi haft fikabesök på både för- och eftermiddagen. Först bakades en äppelkaka och sedan kom mina föräldrar på liten Londonbildvisning. Kul att ha dem på besök!
 När de åkt var det dags för lunch och därefter for fröken L hem... ungefär samtidigt som familjen A från Kumla kom. Mer äpplen användes, den här gången till en paj. Lyxigt att ha nästan obegränsat sådär. I veckan ska jag prova på att göra mos :)

Och lilla Molly har blivit så stor! Kryper runt och reser sig mot saker.
 Och är, precis som hon alltid varit, en riktig solstråle. Aldrig tidigare har jag träffat på ett så himla glatt litet barn!
Nu är det kvällen. Dags att ta ifatt den läsning vi borde ägnat oss åt någon av (eller alla?) de tre senaste dagarna. Det känns lite halvmotiverat att börja läsa om trista begrepp klockan sju en söndagkväll.
Å andra sidan är det väl lika bra att sätta igång. Känns förmodligen inte ett dugg mer motiverat i morgon bitti.
Ofta tycker jag att det är väldigt kul att plugga, men ibland längtar jag lite extra tills vi blir klara!
Så är det.
Precis så :)

5 kommentarer:

  1. Ja, hon ser verkligen glad och go ut den lilla fröken! Härligt med såna ungar.

    SvaraRadera
  2. Jag tror den där lilla godingen är precis som min Melker! Han är också glad hela tiden!

    SvaraRadera
  3. O hade ni bildvisning i helgen.. Ni kan väl slå en pling när ni har det nästa gång ! Skulle vara roligt o se lite bilder.

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Ja hon är verkligen alltid glad när vi träffar henne. Och har inga som helst problem med att sitta i lite olika knän :)

    Maria; Störtskönt, tycker jag :)

    Miss Piggy; Ni är absolut välkomna att komma och kika på bilderna någon dag! Vi är hemma både kvällar (utom på torsdag) och (än så länge) i helgen :)

    SvaraRadera
  5. Mysigt. :) Äpplen är så bra, för man kan göra så mycket av det.
    Hade en vän som gjorde någon typ av äppelketchup, men den vågade jag faktiskt inte smaka..

    SvaraRadera