söndag 18 september 2011

Dagens Chatter

Hej hej, Chatter här!
I morse var hussen dum. Han tyckte att vi har så mycket leksaker framme och lade undan min tigerfärgade mus i lekburken. Jag hoppade förstås genast upp för att hämta tillbaka den!
Först fick jag upp den gamla röda råttan. Men det var ju fel, så den släppte jag där bredvid burken.
 Sedan fick jag upp den stora muffinsen, men den är inte alls särskilt kul att leka med...
 ...så den lade jag tillbaka.
 Därefter fick jag upp den nya röda råttan... och den är lite rolig ibland. Jag släppte ner den på golvet till morsan.
 Men sedan minsann, fick jag tag på den. Min tigerfärgade mus.
 Det här är den allra bästa. Den är så busig och så smidig att bära i munnen.
 Nu är ordningen återställd.

4 kommentarer:

  1. Katter är ju helt underbara ;-))

    SvaraRadera
  2. Ja, en sån där katt-lekställning som skymtar, borde man kanske ha ...? tänker jag.

    Å andra sidan finns ju träd här utanför.

    Härliga bilder var det i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Gunnar; Ja, vi har ju då gått och blivit rätt förtjusta i dem. Dessutom är hon ett väldigt tacksamt fotoobjekt :)

    Elisabet; Det är ett måste om man har innekatt! Det räckte med att sambon skulle göra ett gömställe till den röda katten och hängde en handduk över själva klösstolpen (det var innan vi byggt ut trädet) för att lilla grå skulle ge sig på fåtöljen. Och de älskar det där trädet. Klättrar, kloar, gömmer sig och sover på och i det :)

    SvaraRadera
  4. Smart av kissen! De är inte dumma ;-)

    SvaraRadera