fredag 30 september 2011

Chatter rapporterar

Matten och hussen påstår att morsan är tjock. Ja, fast veterinären inte tyckte att det var så farligt. Så i söndags kom de hem med en förfärlig matapparat. Nu kan morsan inte gå och mosa i sig käk så fort hon får långtråkigt. Själv gick jag i strejk och höll nästan på att svälta ihjäl, men se det brydde det sig inte alls om!

Men idag minsann, blev det betydligt roligare. Vi har fått ett träd! Ett mycket större än det förra. Det här har samma färg som morsan. Jag hjälpte till att bygga ihop det.
Hela tiden!
 Hussen flyttade på vårt gamla mindre träd. Jag passade på att klättra upp på toppen när han gjorde plats i sovrummet. Prima placering, precis där mitt i dörren!
 Sedan sattes det nya stora trädet på plats och hussen skruvade fast det i taket. Jag var förstås med och kikade så att allt satt som det skulle.
 Det är jättestort och gick att gå på upptäcktsfärd i! Fast den där korgen känns allt lite vansklig, den har jag fortfarande inte provat.
 Morsan hon sov hela tiden. Som vanligt. Fast i natt kräks hon säkert. Det gör hon alltid om vi haft gäster eller om hussen och matten köpt något nytt... ja eller när vi sover borta.
 Men sen plötsligt vaknade hon och spanade in katträdet hon med. Den nederska kojan fick inte riktigt godkänt.
 Men den övre gillade hon.
 Sen klättrade hon upp på toppen, högre än jag hade varit. Hon var jättesmidig!
Jag ville också prova.
Men det fick jag inte.
"GÅ NER" sa morsan. Ja, fast på kattiska förstås.
 Jag hade inte direkt något val och fick från golvet se hur hon fångade min mus.
Fy så taskigt.
 Sen gick hon in i kojan igen. Jag tänkte att jag kanske skulle hälsa på och se hur där var.
 Det tyckte inte morsan...
 ...så vi kompromissade. Jag fick platsen på toppen och hon fick kojan.
Fast det ska jag säga er, inget slår ryggstödet på fåtöljen. Morsan har nog flyttat in i kojan för all framtid, men jag sover här nere jag. Det verkade inte som om de hörde mig lika bra när jag pratade högt där uppifrån...

Tjing tjing från Chatter.

3 kommentarer:

  1. Jisses vilken konstruktion.
    Jag hade faktiskt ingen aning om att man kunde köpa sånt här till katter.

    SvaraRadera
  2. Mian; Vi blev tipsade om det redan från början, men så länge de var jourhemskatter på begränsad tid fick de nöja sig med ett litet. Nu när tanken är att de ska spendera sina liv inne med oss kändes det väldigt aktuellt att inverstera i ett stort... och det blev ju uppskattat :)

    SvaraRadera