onsdag 3 augusti 2011

Snopet katten

Förargligt att det sitter galler i vägen, när inte mindre än fyra pippifåglar sitter på balkongräcket!
Och ikväll ägnar jag mig åt diverse husmoderligheter. Städar, skurar badrum, lagar mat, skakar katthår ur filtarna, rensar på hatthyllan och annat nödvändigt men mindre skojigt. Desto trevligare i morgon däremot,  när jag slutar tidigt och har hela eftermiddagen fri :)

Och för övrigt då? Tja, mest jobb. Vi har varit och badat vid ett plaskis med barnen. Toppen! Och så har jag förundrats över en liten tvåårings pricksäkerhet när det gällde att spika.
Ungefär precis så.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild! Vilket ljus och vilka färger!

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Det är sambon som tagit den. En hel bildserie låg i kameran när jag kom hem. På den första satt en fågel på räcket. Sedan tillkom en i taget tills de var fyra. Jag kan just tänka mig hur den röda kattens svans svängde :)

    SvaraRadera