söndag 28 augusti 2011

Sista söndagen i augusti

Idag skulle sambon ha  spelat golf med utgångstid 08.17. När vi vaknade smattrade regnet mot rutan och golfen blev raskt inställd. Istället blev det hemmafix och plantering av lite höstblommor på balkongen. Sen for vi till familjen R i Kumla. Trevligt, för nu var det ett tag sedan vi var där.
De bor så himla trevligt tycker jag. I ett område där det inte alls kör mycket bilar och där det finns gott om lekkamrater för barnen. En alldeles lagom stor trädgård som gränsar till ett skogsparti på baksidan. Helt perfekt!
(jodå, jag spanar noga in NA:s bostadsdel som delas ut till alla hushåll på söndagar... trots att det absolut inte är aktuellt med något husköp än på läääänge)
 Direkt därifrån åkte vi till Englas Skafferi för att möta upp Erika och Tommy och gå på den sconesbuffé vi anmälde oss till för ett tag sedan. Scones smaksatta på olika sätt, pålägg och så teer till det. En smula dyrt kan jag tycka, men ändå överkomligt och trevligt.
Prat om pedagogik på olika nivåer, läroplaner, golf, sporter, genus och en hel del annat.
Och jag tycker att det är så kul att vi har träffat de här två!
Väl hemma var det nästan kvällen. Storstädning, tacopajsfix till morgondagens matlådor före kvällsmat med det nyköpta apelsin- och havssaltsbrödet.
Och nu är tiden inne när det känns berättigat att tända ljus. Mysigt!

5 kommentarer:

  1. Hövva vilken deppig rubrik... Men inlägget var mysigt!

    SvaraRadera
  2. Emma R; Nä, men det var väl inget deppigt. Jag tycker om hösten! :)

    SvaraRadera
  3. Kul att få vara med på ett hörn ,-)

    Snart tycker man sig känna era vänner ....,-))

    SvaraRadera
  4. Haha... jag känner igen symptomen på huslängtan. Att börja leta och titta är en bra början. Sen är det hur kul som helst när ni börjar åka och titta på visningar.

    SvaraRadera
  5. Elisabet; :) Japp, både familj och vänner... det blir ju liksom lätt så med bloggar :)

    Bloggblad; Ja, fast jag har hållt på så här länge... och det lär dröja ett bra tag innan det är läge. Förmodligen blir det en annan lägenhet emellan. Och även det är inte aktuellt det närmaste halvåret. Minst.

    SvaraRadera