lördag 27 augusti 2011

Lördag morgon

Ring så spelar vi. Elin från Nilivaara ringer in. Inget svar har hon på frågan, men så, långt efter att tiden har gått ut, ringer en dotter med svaret. Oh, så glad hon blir när Lisa godkänner trots att tiden är slut!
Det är himlans trevlig att Lisa är tillbaka efter sin semester!
På antennen på taket mitt emot sitter en kaja.
I ugnen gräddas sconesen.
I tvättmaskinen snurrar tvätten
I vardagsrummet ligger grå katt och sover. Röd ligger i kojan som sambon gjorde åt henne när jag jobbade igår.
På köksbordet ligger rabatterbjudanden, Londonkartor, försäkringsbrev, kurshandledning och schema i en riktig röra. Det ska läggas på rätt plats/sättas in i pärmar före frukost.

Och om några timmar far vi på Noramarken.
"Tre små gummor skulle gå en gång, till marknaden uti Nora..."

Härligt med lördag!

4 kommentarer:

  1. Ni verkar ha så mysiga lördagar! :-)

    SvaraRadera
  2. Kattalena; Jag älskar våra lördagar! Lördag morgon är absolut den allra bästa tiden på hela veckan :)

    SvaraRadera
  3. Och jag var så glad så länge L.S. hade semester ,-)

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Haha, ja vi har ju lite olika åsikter om det där minns jag ;)

    SvaraRadera