onsdag 31 augusti 2011

Perfekt föreläsning

En föreläsning utlagd på internet.
Perfa!
Vi öppnade den i datorn som är kopplad till teven, bänkade oss i soffan, lyssnade uppmärksamt och lade då och då till anteckningar i en tillhörande pdf-fil.
Bara att pausa för eventuella toabesök eller kaffe/tehämtningar.
Och så mycket skönare än att sitta i stor föreläsningssal. Om än mer osocialt...
 Kattdamerna tyckte också att det var prima med tvåbeningar på hemmaplan :)
Nu stundar några timmars läsande av en galet tråkig bok; Vetenskap, kunskap och praxis.
Därefter en eftermiddag på dagis.
Tjolahopp!

6 kommentarer:

  1. Ibland kan det vara perfekt, speciellt om man har långa resor eller är sjuk...

    Wow, kul om du har Maskrospojken(?)!! Är den på svenska så kan jag ju läsa den med mitt barnbarn :)

    SvaraRadera
  2. Hannele; Jag ringer ikväll och hör vem som har skrivit den :)

    SvaraRadera
  3. Lite mysigare att ha föreläsning i soffan och det där med att pausa är ju inte fel :)
    Vad duktig du är som fixat balkongen, här hos mig hänger sommarblommorna ovattnade och vissna i lådorna, stackars dem!

    SvaraRadera
  4. Matte; Mycket mysigare! Och balkongen är det nog första gången någonsin som jag faktistk är i tid med. Annars brukar det vara fritt förfall en här tiden på året :)

    SvaraRadera
  5. Jaaa, vad mysigt med föreläsning i soffan. Och så mycket lättare att behålla uppmärksamheten när man kan ta paus! Så himla bra!

    SvaraRadera
  6. Kattalena; Nu var det visserligen inte en särskilt lång föreläsning, men bara grejen att veta att man kunde ta paus kändes finfin :)

    SvaraRadera