onsdag 17 augusti 2011

Over the rainbow

Jag är förmodligen lite seg. Det var först i helgen jag förstod att det är herr sångares egen begravning/askspridning som visas i videon.
Först tyckte jag att det var bisarrt. Men när man tittar är det egentligen vackert.
Över 10 000 människor närvarade, står det på den mycket tillförlitliga källan Wikipedia.
Jag är för övrigt rätt förtjust i hela musikvideon och då är jag ändå en sådan person som inte alls förstår meningen med att sitta och titta på musikvideor.
Dessutom är låten fin.

4 kommentarer:

  1. Men vem är han? Jag är alltså ännu mer okunnig ,-)

    Stackars människa att ha varit så ..., ja, stor. Vilken påfrestning för hela människan.

    SvaraRadera
  2. Han hette Israel... och någonting långt som jag varken kan stava eller uttala. Han dog 1997, 38 år gammal pga sin övervikt. Och tydligen var han väldigt stor på Hawai och sålde mer än en miljon album i USA. Men om detta visste jag alltså inget före helgen. Och videon råkade jag få syn på i våras när fröken L satt och zappade mellan kanalerna :)

    SvaraRadera
  3. Oj, jag trodde det hade hänt nyligen. Ja, han sjöng ju bra.

    SvaraRadera
  4. Surfade in bara för att läsa lite om er Londontripp :) och uppmärksammade detta inlägg. Visst är den fantastisk. Det här är en av min och Daniels "solstråle"-musik som spelas om man är glad alt behöver lite extra ljus i tillvaron. Vi spelade faktiskt den under vår bröllopscermoni också :)

    SvaraRadera