fredag 26 augusti 2011

När vi kom hem i onsdags natt sade jag att nu snurrar det igång.
Det gjorde det.
Verkligen.
Torsdag förmiddag och fredag jobbade jag på dagis. Skrivit på papper om den lilla tjänsten, lämnat studieförsäkran till csn, sparat ner den senaste kurshandleningen, läst anslag och information på studentforum, hämtat ut kurslitteraturen vi beställt och registrerat mig på matematikkursen.

Sambon fick på torsdagen erbjudande om en halvtidstjänst på en skola... och tackade ja. Sedan ägnades diverse timmar åt att få ordning på schema, tacka nej för resten av terminen på ytterligare en skola som ringde, ställa sig vilande på företaget vilket han jobbat kvällar på och strukturera upp information från universitetet.
När jag kom hem från jobbet idag låg sambon och läste kurslitteratur med röd katt på magen.
Nu behöver vi nya kalendrar.
Och jag blir både trött och uppiggad av tanken på den här hösten.
Lite spännande är det.
Faktiskt.

4 kommentarer:

  1. Nu händer det grejer alltså! Jag blev alldeles taggad av att läsa inlägget - nu kör vi, liksom :) Go go go!

    SvaraRadera
  2. Maria; Ja, det är faktiskt lite skönt att komma igång igen! Nu ser jag fram emot onsdagen när jag får reda på vilken seminariegrupp vi kommer att tillhöra. Först då går det att utläsa schemat fullt ut och därmed planera ihop det ordentligt. Jag vill gärna ha koll :)

    SvaraRadera
  3. Ja, det var ett peppande inlägg :-D
    Ni får nog en roligt och händelserik höst!

    SvaraRadera
  4. Kattalena; Japp, det kommer inte att bli långtråkigt :)

    SvaraRadera