lördag 6 augusti 2011

Kul Kördag!!!

Idag har Erika och jag haft heldag i Lännäs skola på Englas skafferi. Vilket mysigt ställe! Det är som sagt en gammal skola och familjen som äger det har verkligen försökt ta vara på den gamla skolmiljön. Vi satt i den gamla gymnastiksalen, där bommarna fanns kvar och en gammal bock stod i hörnet. Allt var gammaldags och på väggarna hängde uråldriga(?) skolplanscher.
Här satt/stod vi och övade nästan hela dagen. Blandade åldrar även om vi nog drog ner medelålderna en smula...
 Till och med på toaletten fanns det en massa gammalt att titta på. Synd att det var kö utanför...
 Till lunch serverades soppbuffé med flera olika sorters hemgjorda surdegsbröd. Surdegsbröd är för övrigt deras specialitet. Här syns också några av de gamla skolplanscherna.
 Klockan elva på förmiddagen anlände vi.
Klockan sju anlände en sambo och en äkta man för att vara åhörare. Gulligt av dem tyckte jag, det var ändå drygt tre mil enkel resa.
Vi fick först lyssna på vår körledare, Stefan Jämtbäck, som spelade och sjöng några av sina egna låtar. Därefter blev det fikapaus med ytterligare sorters surdegsbröd, den här gången med intressanta fyllningar.
 Sedan var det vår tur att framföra våra fem Ted Gärdestadslåtar. Jag är grymt imponerad av herr Jämtbäck som på bara en dag lyckade få oss att komma igenom låtarna flerstämmigt, även om det förstås fanns en del att fila på.
Jag hade jättekul! Och nu blir det till att leta en passande kör i Örebro!

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt det verkar!!! Med fika och soppa och allt. Sjunga som är så kul :-)

    SvaraRadera
  2. Jag sjöng i kör under skoltiden och det var superkul!! Har funderat de senaste åren på att försöka hitta en gospelkör att sjunga med.

    SvaraRadera
  3. Kattalena; Det var verkligen superkul! Långt över förväntan :)

    Ejmis; Jag har pratat om det så länge men det har inte blivit av. Gospel skulle vara kul att prova på, fast jag vill ha noter och stämsång också :)

    SvaraRadera