torsdag 11 augusti 2011

Idag kom mamma på besök. Träffade kattdamerna för första gången och sade, på mammors vis, uppmuntrande ord om balkongen.
Sedan promenerade vi till stadsparken, där det blommar så vackert. Örebro har en fantastiskt fin stadspark!
 Så blev det fika i Wadköping.
Och strosande runt i lillbutiken och minimuséerna.
 Sedan skulle vi gå över vid slussen och vända hemåt... trodde jag.
Men då fick mamma syn på fina blommor(?) och vi styrde mot nästa bro.
Vid nästa bro tyckte mamma att vi kunde gå till nya bron... och naturens hus.
Och vid naturens hus blev det rundan över Rynningeviken. Mamma passade på att rädda en lite groda på vägen :)
 Sensommar/tidig höst. Rönnarna fulla med bär...
Härligt!
Väl hemma gick jag in och drack saft och vilade fötterna.
Mamma däremot skulle åka och shoppa på Marieberg innan hon rattade hem till Karlskogaland.
Phu, inte lätt att hålla jämn energinivå med henne!

Men en himla trevlig promenad var det. Och jag tycker verkligen om Örebro, med närhet till allt.

4 kommentarer:

  1. Du kanske har varit där, men jag såg idag ett tips om något jag hade kollat om jag varit i Örebro: "Pinnstol tur och retur", Konsthantverkarna, Örebro. Fram till 24 augusti.

    SvaraRadera
  2. Cecilia N; Där har jag inte varit. Ska genast kollas upp.

    SvaraRadera
  3. Vad somrigt det ser ut! Vi har typ haft regn hela sommaren... :-(

    SvaraRadera
  4. Kattalena; Ja, jag har förstått det. Här har det verkligen varit lagom. Sommaren har varken torkat eller regnat bort.

    SvaraRadera