fredag 19 augusti 2011

Efit

På tok för sent upptäckte jag på facebook att jag missat efit. Så starten är aningen försenad...
10.00
Sambon har precis rattat ut från vår parkering.
 11.00
Dricker te på Marieberg
 12.00
Aningen sena åker vi från Marieberg.
 13.00
Fikar hemma hos familjen A i Kumla. Lilla Molly var en riktig solstråle. Tills hon blev trött... Då gick mamma in och lade henne i sin säng. Det tog max två minuter. Max. Och lät inte ett ynk.
Fascinerande, tyckte jag :)
 14.00 (eller faktiskt strax efter)
På förskolan för att hämta ut schema och nycklar.
 15.00
Ställt upp den nya lilla klösgrejen som vi shoppade idag på Djurens Center. Vill ju inte gärna att kattdamerna ska klösa på möblerna hos Erika och Tommy som ska kattvakta, och små klösbrädor har hittills inte riktig imponerat på de här två kräsna. Men den här lilla blev nog godkänd.
 16.00
Googlar runt på öppettider på Brittish museum, Harrods och andra bra att veta saker som kanske är smidigast att ta reda på i förväg.
 17.00
På väg till affären. Det har regnat heeela eftermiddagen.
 18.00
Fy så snuskigt det såg ut på bild.
Lagar mat (!!). Usch så trist det är att göra mat till sig själv!
 19.00
Skriver anteckningar i ett försök att plugga lite.
20.00
Letar efter lämpliga avhandlingar och har fått en röd katt i knäet... Och ute regnar det fortfarande.
21.00
Dags att åka och hämta sambon, som ringt och meddelat att han slutar tidigare.
Chatter klättrar på mina ben och skulle nog inte alls ha något emot att följa med :)
Ute är det redan mörkt!
 22.00
Soffmys
Kattgos, och åh vad jag tycker om den här mannen som är en sådan djurvän!
Ute v r ä k e r regnet fortfarande ner.
Mysigt!
Det får vara allt för idag. Nu sängen.
Mobillarmet på 06.45. Tvättstuga och sedan Ring så spelar vi. Dumt att ändra på bra traditioner ;)

8 kommentarer:

  1. Ännu har jag aldrig varit med i Efit .., men jag skriver ju så många inlägg så det blir nästan som det ändå ,-)

    SvaraRadera
  2. Marieberg? mmm Utanför Örebro? Har nog inte varit där sen typ slutet på 80-talet :D
    Gullig tass.

    SvaraRadera
  3. Elisabet; Ja, haha, du behöver inte. Jag kan till och med tänka mig att vi skulle missa en massa om du bara fick publicera EN bild i timmen ;)

    Joakim; Det såg likadant ut i väldigt väldigt många år, men nu för bara ett par år sedan byggde de om det. Numera är det mycket större och ljusare :)

    SvaraRadera
  4. Inne och kikar på din regniga dag.
    Men det k a n ju vara mysigt :)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Kikar in på din efitdag. Kattgos är aldrig fel ;)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Härlig EFIT-dag!
    Ja, djurvänner ska man ha i sin omgivning, så är det bara!

    SvaraRadera
  7. Vilket fint köpcentrum ni har och vad kul att åka till London, en favoritstad

    SvaraRadera
  8. Är det åt Adolfsbergshållet?

    Jag har noterat tidigare att mat kan se rätt äckligt ut när man fotar det... tur att kyckling smakar bättre än det verkar.

    SvaraRadera