söndag 7 augusti 2011

Efit

Idag är jag med i matchen igen. Eller i allfall på efitdagen :)

07.00

Ska precis till att gå upp men har en röd och en grå katt som har fullt upp med morgonbestyren och ligger en smula ivägen...

 08.00
Går in för att tala om för sambon att frukosten är klar, men just som han ska gå upp kommer Chipper och säger godmorgon. Det gör hon varje morgon.
 09.00
Regnkläder packade. Vi ska på turné till sambons gamla hemtrakter; Kloten och Kopparberg...
 10.00
Vilken lyx att ha bil när det regnar såhär! Tänk förr när det bara fanns häst och vagn... om ens det.
 11.00
Efter att ha åkt rätt ut in the middle of nowhere (det kommer ett separat inlägg om det senare) har vi hamnat... mitt i skogen. Och det doftar underbart!
 12.00
Passerar ett gammals lokstall, där järnvägen inte längre fanns kvar. Såg aningen malplacerat ut.
 13.00
Befinner oss i Kopparberg (det kommer också i ett separat inlägg). Himla söt liten håla! Fikar på loftcaféet -en gammal byggnad från 1600-talet.
 14.00
På hemväg. Och det ösregnar fortfarande....
 15.00
Alldeles precis kommit innanför dörren. Kattdamerna är som hundar. De möter upp i dörren och Chatter ställer sig ofta med framtassarna upp på benen... ungefär som en ouppfostrad hund ;)
16.00
Nyduschade efter en blöt småruggig utflyckt blir det pizza...
 17.00
...och soffmys med film. "Never let me go". Mest konstig tycker jag!
 18.00
På väg till affären. Fullt med rönnbär. På väg mot en ny årstid...
Och när jag ser bilden nu inser jag att blixten måste ha lagt sig i.
 19.00
Bakar...
 20.00
Bättre sent än aldrig. Ger snabeldraken den dagliga motionsrundan.
 21.00
Torkar av i fönstret, ser solen gå ner bakom husen och tänker att snart får alla fastande muslimer äta (och det är sannerligen för väl att jag inte fastar sådär -min kropp skulle förmodligen krascha totalt)
Det får vara den sista. Nu ska jag gå igenom bilderna från Kloten och Kopparberg...

11 kommentarer:

  1. Härlig men regnig utflykt i för mig lite okända trakter. Lät spännande i alla fall. Ni välkomnades ordentligt när ni kom hem, det måste ju känts trevligt.

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara katter :)

    SvaraRadera
  3. vad mysigt med att katterna möter vi dörren,

    SvaraRadera
  4. Margaretha; Ja, det var ganska okänt för mig med, trots att det inte alls är långt härifrån. Rätt ut i skogen :)

    Joakim; Vi är rätt förtjusta i dem :)

    Annika; Jättemysigt!

    SvaraRadera
  5. Kikar in på din EFIT-dag. Jag gillar fotot på rönnen.

    SvaraRadera
  6. Även här dignar rönnarna av bär! Det känns verkligen som höst mellan varven ....

    SvaraRadera
  7. Lilla Anna och Elisabet; Ja, jag går runt och nosar höst... och blir jätteglad av det!

    SvaraRadera
  8. Visst luktar det extra gott i naturen när det regnat? Vad var det du bakade?
    Katterna verkar väldigt mysiga! Kul med EFIT och vilken bra dag trots det tråkiga vädret.

    SvaraRadera
  9. Kattalena; Jättegott! Jag gjorde en cheesecake -får man egentligen ens kalla det för att baka?

    SvaraRadera
  10. Vad bakade du? *nyfniken* Ser himla gott ut! :)
    ~Titti

    SvaraRadera
  11. Titti; Cheesecake :) Och jag har inte smakat på den än, men hoppas förstås på att den är god :)

    SvaraRadera