lördag 13 augusti 2011

Det blev 1,2 mil i ballerinaskor

Det blev en äkta åvandring.
En tänkt kort liten promenad tog flera timmar.
 Gick först längs ån i stan.
"Iskallt, vår termometer visar på bara tolv grader i vattnet!" Hojtar en badande kvinna.
Själv hade jag redan hunnit bli tacksam över att jag inte vände och hämtade tjocktröja, sådär som jag tänkte just när jag steg ut genom porten.
 Över E18/E20. Bilarna här kör mot Stockholm. Mötande mot Oslo/Göteborg.
 Åstaden, kallas Örebro. Och gör i sanning skäl för namnet. Hela min promenad, bortsett från de allra första och sista hundra metrarna, går längs ån.
 Bort mot Hästhagen och förbi Rostaplanerna.
Karlslund på lite bredare väg...
 ...och smalare.
Kom så småningom till tekniska kvarnen, fast från fel håll. Ja, det säger förstås inte den som aldrig varit där något... Men jag vet ;)
 Genom Engelska parken...
 ...och förbi hästarna i hagen.
 För att sedan fortsätta hemåt.
Längs ån.
 Skorna köpte jag för en mycket billig penning på Ica Maxi i våras, och dessa har jag slitit med hälsa hela sommaren. På korta promenader. Och längre.
På dagis varendaste dag utom när det regnat.
Till badstranden. På stan. Till affären. Och alla längre och kortare tripper.
Inte vackra men ack så praktiska och sköna.
Helt klart ett superbra köp!

(Bara hund som saknades!)

4 kommentarer:

  1. Heter det den engelska parken? :) Det visste jag inte. Länge sedan jag promenerade omkring där borta, men det är fint. Kanske borde ta en promenad dit.

    SvaraRadera
  2. De la realidad; Nej, jag visste inte heller det, men det står så på skyltarna :)

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker promenad! Just en sån där som jag tycker så mycket om...du vet det där med att gå längs vatten det gillar jag.

    ....och innan jag ens kom fram till dina sista ord i inlägget så tänkte jag samma tanke på vad som saknades.

    SvaraRadera
  4. Tankevågor; Med tanke på att vi bor precis mitt i stan är det ändå skapligt bra närhet till gångstråk och utkant. Fast hund kommer jag aldrig att lära mig leva utan. Som jag längtar till den dag vi får möjlighet att skaffa en ny!

    SvaraRadera