lördag 27 augusti 2011

Dagens Chatter

...så har hon fastnat på ännu en konstig bild, lilla Chatter (som egentligen på bilden busar med ett snöre:).
Pling i mobilen, sa det i morse. Det var vår kontaktperson på katthemmet som undrade om vi haft det bra i London och om det hade gått bra med kattdamerna. Jag är så imponerad över de här volontärernas engagemang! "Vår" Anna har heltidsjobb, tar själv hand om ett helt gäng katter och har dessutom ett tjugotal hem som hon är kontaktperson åt. Och hon gör det alldeles strålande bra!
Imponerande!

10 kommentarer:

  1. På måndag kommer lilla Desdemona till oss. D. har varit hemlös en längre tid, men nu ska hon få komma till oss. Jag är så glad!! Dina två är så söta!!

    SvaraRadera
  2. Ruta ett; Å vad spännande med en ny liten kisse! Och vad jättebra att ni kan ta hand om henne! Det finns alldeles för många hemlösa katter!
    Jag som alltid sagt att jag inte är någon kattmänniska har hunnit bli rätt förtjust i de här två :)

    SvaraRadera
  3. Vilken UNDERBAR bild på Chatter =)
    Vilken tur att det finns människor som tar sig an alla djur som farit illa eller kommit bort. All HEDER åt dem <3

    Vår lilla Sotis är en vildkatt som valde oss som ägare, trots att han och vår "gamla" katt inte kommer överens så har han valt att stanna kvar, till vår stora glädje =)
    Ha en fin kväll och puss på nosen till fina Chatter =)

    SvaraRadera
  4. Fin bild! Hon ser nästan ut som en liten tiger typ. :)

    SvaraRadera
  5. Tuff bild!
    Alltid roligt med engagerade männiksor!

    SvaraRadera
  6. Tuff bild!
    Alltid roligt med engagerade männiksor!

    SvaraRadera
  7. Kort; Kul att han ville flytta in hos er! Vi är ju bara jourhem och då får katterna bara vara inne -det och skador är nästan det enda som rättfärdigar innekatter tycker jag.

    Miss Piggy; Jag tog flera bilder vid samma tillfälle och hade hoppats på någon lite skarpare... men det är ju en sådan fart på henne att det är supersvårt med skärpan :)

    De la realidad; Hon är som en liten tiger... en väldigt söt sådan :)

    Emma R; Ja visst är det kul! Jag beundrar dem som orkar hålla på så!

    SvaraRadera
  8. Ha! Hon ser fullständigt livsfarlig ut!

    SvaraRadera
  9. Mian; Hi, ja visst gör hon. Fast den här katten är fullständigt ofarlig. Chipper kan glömma sig och råka få fatt på ett finger om man leker med henne, men Chatter törs inte leka om ett finger finns i riskzoonen. Utan att vara det minsta orolig har jag låtit henne hälsa på små barn i barnvagn. Det skulle jag inte våga med Chipper, trots att hon också är väldigt snäll.

    SvaraRadera