onsdag 17 augusti 2011

Balkongrapport 3

Nu har smultronplantan åkt ut. Den var ganska färdigskördad för i år och jag tänkte att jag ska vara bättre än tidigare höstar på att hålla efter på balkongen...
 Tomatplantorna ser förfärligt risiga ut -mina brukar göra det den här tiden. Tanken var att de också skulle ha gjort sitt nu, men när det gick att räkna upp till fyrtio(!) omogna tomater fick de stå kvar... några dagar i allafall.
 Och pelargonerna hade fått en massa nya knoppar. Lurigt värre, för jag hade tänkt tömma balkongen innan vi åker så att den är redo för bollkryss och ljung när vi kommer hem.

Annars då? Växlat till lite pund, varit på universitetet och köpt några begagnad böcker, shoppat present till fröken L, lagat mat, läst om föräldrasamverkan... lite så.
Chipper skuttade snabbt ner i kassen jag skulle slänga smultronplantorna i :)
Alldeles förfärligt ospännande egentligen.
Men helt okej ändå.
Såhär, en och en halv vecka före terminsstart, den sista terminen på universitetet.

2 kommentarer:

  1. Tänk, att det ska vara så himla roligt att hoppa ner i kassar eller kartonger ,-)

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Ja, speciellt den röda katten är hopplös när det gäller sådant. Och likaså garderober. Så fort man öppnar smiter hon in :)

    SvaraRadera