onsdag 31 augusti 2011

Balkongen då och nu

I somras...
Sol och mys och grönt.
Blå hänglobelia och prunkande pelargoner.
Basilika som senare växte sig riktigt yvig... och gräslök.
Och dill.
Sommarblommor som fick en för liten kruka.
Tomatplantor som sammanlagt säkert gett ett hundratal tomater
En liten physalisplanta som överlevde mot alla odds.
Och smultronplantor i smultronkrukan som gav massor med smultron!
Så blev det höst...
Och jag som brukar vara väldigt seg med att göra om på balkongen tog tag i saken.
En balkonglåda med ljung
och ett bollkryss
Varken mer eller mindre.
Men jag kommer starkt till nästa sommar igen :)

7 kommentarer:

  1. Här har blommorna tagit otroligt med stryk i sommar. Har det inte varit stekhett, har det varit skyfallsliknande regn.

    Nu måste jag tänka om till nästa sommar.

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Här tror jag att det får bli lika samma nästa år... Kan eventuellt tänka mig en annan sorts tomater. Och lite mer örter. Ja om vi nu bor kvar...

    SvaraRadera
  3. Ljung är ett absolut måste i blomlådorna inför hösten! Jag ska inhandla höstväxter till ridskolan imorgon, passar bra inför jubiléumet i helgen. Gillar kombinationen ljung + silverek!

    SvaraRadera
  4. Vilken skillnad, man ska utnyttja sin balkong; läsa, fika, njuta. Balkong är min mors favoritplats, hela sommaren.

    SvaraRadera
  5. Maria och Hannele; Egentligen tycker jag att det är kul att göra höstkreationer. Men det blir sällan av att gå ut på balkongen på hösten och den här är dessutom inte så placerad att man ser blommorna särskilt bra innifrån. Därför fick det bli så här futtigt. Lättare att ta hand om sedan när det blir vinter och allt ska bort :)

    SvaraRadera
  6. Vilken lattjo grensle-kruka!
    Sitter den fast ytterligare eller håller den sig upprätt i alla väder?

    SvaraRadera
  7. Cecilia N; Ja visst är det förnurligt. Det sitter två små plastgrejor på var sida som man trycker mot stolpen. Och den har hittills suttit i alla väder :)

    SvaraRadera