fredag 22 juli 2011

Världens elände

Ja, jag vet just inte.
Jag skulle kunna skriva om en dagisdag...
...eller om ett fika med en...återfunnen vän.
Eller kanske om filmkvällen med sambon,
eller om kissekatternas upptåg.

Men det kommer liksom lite av sig efter att ha sett nyhetssändningen med all världens elände. Med Norge framförallt, bara för att det plötsligt sker något så nära.
Inte för mitt liv kan jag förstå hur en sådan människa tänker.
Och verkligen verkligen undrar jag när det gick snett? Och varför?

Jag går och lägger mig istället.
Kryper ner i trygga armar i vår egna säng. Två kattdamer som sover i fotändan.
Ikväll också.
Som om ingenting har hänt.

4 kommentarer:

  1. Ja håller med vi har det ganska tryggt på alla sätt och vis.
    Hur sådana människor tänker kan inte vi sätta oss in i..
    Vi kan ju bara leva som vi lär.. Och göra det vi anser är riktigt och rätt..?

    SvaraRadera
  2. Det är fördjävligt. Minst 80 döda på ön där ungdomarna hade läger. Många drunknade när de försökte fly.

    SvaraRadera
  3. Miie; Ja, men det är så obegripligt. Att en människa kan ha hamnat så snett och ingen har uppfattat det?

    Flygaren; Ja, jag läste precis det...

    SvaraRadera
  4. Det är så obegripligt och sorgligt och fullständigt galet hemskt. Stackars, stackars alla som var där, deras familjer och anhöriga. Svårt att fatta att det finns sådana galningar :-(
    Otäckt...

    SvaraRadera