lördag 16 juli 2011

Tvåårskalas

Den här dagen för två år sedan började med ett så himla fint samtal från en då alldeles nybliven mamma.
Under natten hade det fötts en liten Pontus.
Och idag firade vi alltså tvåårsdag.
När vi kom höll morfar som just på att skruva ihop ett litet bord. De små stolarna var redan klara och Pontus sköt genast undan sin vanliga matstol och placerade den lilla där.
Men... vad konstigt det blev... där kan man ju inte nå upp till bordet när man sitter...
 Av oss fick han den här redan omskrivna Djuren på bondgården och magnetbokstäver. Det ska börjas i tid ;) Kusin Tindra hjälper till och är precis hur rar och gullig som helst mot sin lilla kusin.
 Och mamma hade gjort så fina tårtor. Notera särskilt den tjusiga bilen :)
 Så blev det dags att blåsa ut ljusen. Det gick med en sådan fart att jag varken hann ställa in skärpan eller  fota ögonblicket. Jag vet ju vilken tid det brukar ta när barnen på dagis ska blåsa... Det här barnet hade uppenbarligen rätta ljusblåsarsnitsen.
 Smaskigt som bara den... i allafall geléhallonen, tyckte födelsedagsbarnet.
 Lillasyster Isabelle var med och vaken hela tiden. Här ligger hon hos mormor och har det ungefär hur bra som helst.
 På plats var släkten, vi och Anna och Jocke. Och vid det här bordet pratades det om film nästan hela tiden. Jag är helt fascinerad över hur man kan ägna så lång tid åt just det ämnet :)
Nu blir det ett par timmar hemma innan det är dags för Harry Potter på bio. Klockan 21.15 börjar det.
Ännu ovisst om jag håller mig vaken hela filmen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar