söndag 3 juli 2011

Tioårskalas

På eftermiddagen är det tioårskalas, som familjen A i Kumla valt att lägga hos farmor och farfar i Karlskogaland. Perfekt tyckte jag, eftersom jag ju ändå skulle hit!
Ett helt berg av paket blir det på tioårskalas. Och precis när jag trycker på publicera kommer jag på att den här grabben har jag nog faktiskt inte fått tillstånd att lägga ut bild på på bloggen(?)... så det blir en liten suddning av ansiktet :)
 På plats var förstås även lillasyster Molly, som är en så himla glad liten unge. Drygt fem månader nu, om jag räknat rätt.
 Och jag tycker att hon växer så det knakar mellan gångerna vi ser henne. Dagen till ära hade hon dessutom en ursöt klänning.
Fika och lite prat och födelsedagsbarnet testade presenter.
Jag som ska stanna i Karlskogaland några dagar vandrade sedan tillbaka till föräldrarnas hus och sambon liftade tillbaka till Örebro med familjen A.

Så var det.

5 kommentarer:

  1. Jag undrar om där finns NÅNTING som är så ljuvligt som småttingar? I affären finns lilla Filippa som är 1 år och jag skulle - lätt som en plätt - kunna äta upp henne ,-)

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Jag tycker fortfarande att den där åldern när det går att ha dialoger är ännu trevligare. Men så här glada små barn är svåra att inte tycka om. Och alldeles extra skönt tycker jag att det är med föräldrar som hennes, som faktiskt kan slappna av lite ett ögonblick :)

    SvaraRadera
  3. Något annat som är oerhört tilldragande, är män som har god kontakt med småttingar. Som din verkar ha.

    SvaraRadera
  4. Ps. Men det tycker jag med ..,att såna som är i t.ex. Ebbas ålder .., åååå, då blir det ju ännu en dimension! Ds.

    SvaraRadera
  5. Det håller jag absolut med om. Djur och barn brukar alltid tycka om honom. Inte att förglömma var det Lurvig som valde honom först ;)

    SvaraRadera