lördag 16 juli 2011

Så här kan det vara, en dagisdag mitt i sommaren

Jag tror kanske att det här med dagiseri, det kan om sommaren vara ett av de bästa jobb man kan ha. Igår hade vi fem barn på vår avelning och det ösregnade hela förmiddagen. Alla barnen försågs med en varsin mugg popcorn och sedan tittade vi alla tre avdelningar på Ice Age tillsammans. Kurade på kuddar, madrasser och soffor och bara hade det mysigt.
Lunch med god kycklinggryta och därefter vila med bara två små som somnade nära sin fröken inom loppet av fem minuter (fröken övervägde ett ögonblick att använda sin rast till att sova kvar på vilan ;).

På eftermiddagen blev två barn hämtade tidigt. Kvar var tre och vi läste, gjorde kollage och mumsade på äppelpaj med vaniljsås. Sedan blev det uppehåll i regnvädret och vi kunde gå ut för att bygga kanaler i sandlådan.
Så bra kan man ha det, en dagisdag mitt i sommaren!

6 kommentarer:

  1. Vilket mysigt dagis du verkar jobba på!!! Låter hur bra som helst ju!
    Jag hade gärna varit med :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det låter i mina ögon som en DRÖM ...-)

    SvaraRadera
  3. Kattalena; Det är mysigt. Fast så här få barn är det förstås bara under sommaren :)

    Elisabet; Ja... eller i allafall ett himla bra jobb ;)

    SvaraRadera
  4. Åh, det lät hur mysigt som helst!

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att höra att ni inte hade det stressigare än så :D

    SvaraRadera
  6. De la realidad; Hur går det för dig, har du fått jobba något?

    Erika; Japp, du gjorde helt rätt som tog ledigt. Hoppas ni haft en mysig helg!

    SvaraRadera