fredag 15 juli 2011

Regndagisdag

Jag har egentligen inget emot regnet. Det lättar upp luften, tar fram sommardofter och på dagis kan barnen roa sig rätt bra med alla vattenpölar. Vatten är kul :)
Ändå ska det väl erkännas att just precis när man på morgonen sitter inne med tekoppen, regnet smattrar mot fönsterblecket, och katterna sitter i fönstret och kikar på regndropptarna -precis just då känns det måttligt lockande att vandra iväg på en arbetsdag som varar till 17.30.

Ensamfröken från klockan 13, ja inte i hela huset, men på avdelningen. Men det är helt okej, är som mest åtta barn. Igår var vi fyra fröknar och fyra barn. Ansträngande som tusan ;)

Hoppas att det regnar ikväll med! Då blir det mystid under filt med te och godispåse.

Men först, regnkläder och gummistövlar. Redo att skutta i vattenpölar :D
Tjolahopp!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är svårt att samla energi när solen inte skiner; jag får liksom inte nåt gjort... och kan inte riktigt njuta...
    Men i morgon blir det sol igen har jag hört :-)

    SvaraRadera
  2. Nja, jag tycker att det är helt okej... Fast ibland är det lite segt att när man ska släppa innemyset för att gå ut :)

    SvaraRadera
  3. Det är mysigt med regn, men helst ska man slippa gå ut då :-D

    Hoppas det blev en mysig godiskväll under filt med te och att det gick bra att vara ensam fröken!

    SvaraRadera