söndag 31 juli 2011

På stugvisit

På eftermiddagen knappade vi in kordinater på gps:en och styrde rätt upp i skogarna. Från asfaltsväg genom skogen, till smal grusväg genom skogen, till ännu smalare grusväg genom skogen...
...och hamnade till slut här, i Erika och Tommys stuga (eller även Erikas föräldrars om det ska vara alldeles korrekt). Så himla fint, fräscht inne och trevlig trädgård. Som en oas från stadslivet!
Och aldrig hade jag väl trott att jag skulle komma hit igen. Vi är ju barndomskompisar och för sådär en tjugo år sedan var jag faktiskt här några gånger...
Ära vare facebook, säger jag :)
Först blev det en sväng i skogen och blåbärsplockning. Nu har vi ytterligare ett par liter. Det fanns nästan hur mycket blåbär som helst (och envisa bitflugor med fläckiga vingar).
Lagom varma passade det fint med ett bad när vi kom tillbaka.
21 grader i vattnet -urskönt!
Och sedan bjöds det på grillat och en massa smaskigheter. På plats var även ytterligare ett par som vi inte hade träffat tidigare.
Efter maten blev det blåbärspaj och bildvisning av bilder från smekmånaden -över 500 mil runt i Europa. Kul, tyckte jag, som är väldigt förtjust i att titta på bilder.
Strax efter tio, när mörkret börjat lägga sig, rattade vi därifrån.

"Det där var väl trevligt" sa sambon när vi hade satt oss i bilen. Och det tyckte förstås jag med. Himla trevligt!
En lördagseftermiddag/kväll.

2 kommentarer: