lördag 9 juli 2011

Oj och kära nån

För någon vecka sedan frågade sambon mig om jag ville följa med på Ramstein.
"Näe, absolut inte!" svarade jag.
Men så ringde han i torsdags kväll och var eld och lågor och frågade om jag verkligen inte ville följa med. På fredagen klockan nio skulle biljetterna släppas och de var tio stycken som skulle följa med, däribland både herr och fru R och herr och fru A.
Och tyckte man inte om musiken så var ändå uppträdandet sevärt. Och så skulle de ha sittplatser.

Och just då kändes det plötsligt ganska bra att säga ja.
Nu har jag lyssnat en kortis på dem:

Kära nån... det är sannerligen ganska långt från min musiksmak.
Det blir utan tvekan en... upplevelse och en ny erfarenhet.
Tur att det är långt till februari :)

5 kommentarer:

  1. HI HI samma här :) Har nu lyssnat på de i 6 år så jag börjar tycka de är helt Okej o några låtar kan jag tralla till :)

    Men jag vet inte vad jag har gett mig in på.....Men detta gör jag bara för Mattias skull. men blir det snöstorm den dagen så säljer min biljett :)

    Men skoj att du också följer med så man har någon att prata med...För de lär väl bara prata o sjunga hela vägen upp o ner :)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja blir det snöstorm är jag kanske inte svårövertalad att stanna hemma ;)

    Och jag måste väl lyssna in mig lite förstår jag. Fast så värst trallvänlig musik tycker jag nog inte att det...

    SvaraRadera
  3. Jag fastnade för Rammstein efter ha lyssnat på Engel en gång i tiden.

    Fast nu var det några år sen jag spelade nåt med Rammstein. Blev nästan lite sugen.

    SvaraRadera
  4. Jodå! Lite trallvänligt är det allt ;-). Jag gillar "mutter".
    Hoppas du får kul trots att det inte är din musiksmak. Om inte annat kan det ju vara kul när den man går med gillar det!

    Fast jag var med min man och såg Underworld (techno), hans favoriter just då. Det var en lååååång konsert som kändes som att det var en enda låt hela tiden... det hjälpte inte att han tyckte det var bra, hehe.

    Rammstein har jag sett en gång i Roskilde. Då hade jag tyvärr inte lyssnat så mycket på dem, men det var en ösig konsert det jag såg/hörde.

    SvaraRadera
  5. Anders; Och jag är inte ett dugg lockad av "musiken" men ser det som en social grej ;)

    Kattalena; Jag får väl lyssna in mig lite så att jag kan "tralla" med i någon låt. Sen. :)

    SvaraRadera