fredag 8 juli 2011

Närke-Uppland tur och retur

Vad hände igår? Jag tog färre bilder på hela dagen än jag i vanliga fall gör på en timme. Lite trist...

Hur som helst. Strax före åtta i går rattade jag Saaben norrut mot Sigtuna.
Finväder och semestertrafik.
Väl framme hann jag knata en vända på egen hand först. Sigtuna är så vackert! Att jag aldrig insåg det när jag bodde där...
Sedan dök före detta arbetskamraten Annica upp med sin ena lilla vita fyrbening. ÅH vad roligt det var att träffa dem!
Fika på våfflan nere vid vattnet och prat om allt och inget.
Mysigt!
Efteråt fick den lilla vita ta sig ett dopp i hamnen :)
 Och på torget köpte Annica bigarråer. Lite (mycket) sugen var jag med, men trodde inte att de skulle må så bra av att ligga i en varm bil hela dagen...
 Därefter åkte jag hem till Jenny, som ju också bor i Sigtuna.
Kik på nya bilen, kycklingsallad i parasollskugga på deras trädäck och en massa uppdateringar från senaste året. Och inte en enda bild.

Därefter åkte jag ut till gården där jag jobbade (och även bodde i sammanlagd nästan fyra år).
En massa nya hästar som jag förstås inte alls kände igen och barn som jag inte heller kände igen just för att de inte är så mycket barn längre. En liten kik hann jag även få, när Natta (som jag ju jobbade som hästskötare åt) hade hoppträning på ridbanan. Själv stod jag i kjol och mockaskor i skuggan och tittade när de andra släpade bommar i solen. Inte alls vidare bra kändes just det.
 Efter visiten i stallet bar det av till Uppsala och hem till Anna och Johan. Anna är en gammal kompis från stallet under Karlskogatiden. Dem träffar jag inte heller mer än en eller på sin höjd ett par gånger om året och därför var det nu första gången jag såg den sex månader gamla dottern, som i allafall under tiden jag var där, var ett väldigt förnöjt litet barn som finfint charmade den hon för tillfället var hos.

Grillmiddag ute på trädäcket och jag tänker att precis så där skulle jag vilja bo. Det är nära in till stan och ändå har de från trädäcket utsikt över en skog och betande kor. Och en liten bit bort sticker kyrktornet upp. Lägg sedan till lite koltrastsång och en svart katt som spanar ut över sina jaktmarker...
Runt tio körde jag hemåt och ganska precis klockan tolv tassade jag in i vår lägenhet och blev mött av två kattdamer i hallen.

En så himla bra och trevlig dag med en massa positiva möten! Det måste nog bli en repris... om ett år eller så :)

2 kommentarer:

  1. Låter som en jättehärlig dag med trevliga utflyker! :)

    SvaraRadera
  2. Det var det verkligen. Så lätt att skjuta på visiter sådär. Och nu hade jag dessutom turen att alla var hemma :)

    SvaraRadera