fredag 22 juli 2011

Itzhak Perlman

Hos Elisabet läser jag om önskemusik och hamnar på ett av hennes favoritstycken, ledmotivet till filmen Shindler´s list... och det får mig genast att minnas violinkonserten med Itzhak Perlman, mannen som i filmen framförde samtliga violinsolon.
Det var med farmor jag, för nu många år sedan, gick på den konserten och just då betydde det nog mer att gå på konsert själv med farmor, än att Itzhak Perlman spelade. Jag hade ju inte ens hört talas om karln tidigare och han var inte riktigt i samma genre som NKOTB eller Roxette... Till exempel.
Men jag minns det.
Allra troligast skulle jag idag uppleva samma konsert på ett helt annat sätt.

4 kommentarer:

  1. Fint!
    Jag spelade fiol när jag gick i skolan. Önskar att jag hade fortsatt! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det helt UNDERBART VACKERT!

    SvaraRadera
  3. Lena; :)

    Kattalena; Ja, jag har också spelat... och jag ångrar inte ett dugg att jag slutade ;)

    Elisabet; Jättefint!

    SvaraRadera