lördag 2 juli 2011

Grillkväll

Idag var sista dagen före sammanslagningen på dagis. Vi har ätit en förfärlig massa glass och jag har kramat både barn och fröknar Glad Sommar. Och fast jag bara är vikarie tyckte jag att det kändes bra vemodigt att säga hejdå till de barn som flyttar och inte kommer tillbaka i höst... och till den fröken som nu går i pension...

På kvällen for vi till sambons systers familj på härlig grillkväll.
Urmysigt med riktig sommarkväll på landet...
...och hästarna i stallet!
 (Nästan) hela klanen var med och grillade. Bakom mig och kameran sitter sambons yngsta syster (som ändå är storasyster, sambon är yngst) och deras pappa.
Och sådant här är så himla trevligt tycker jag!
Verkligen!
 En ny familjemedlem hade tillkommit med. Det här lilla yrvädret som är drygt fem månader gammal och äkta korsning mellan allt (ni som nu genast reagerar på detta med blandraser kan jag lugna med att den är omplacerad dit och givetvis ska kastreras).
Alldeles glad i hjärtat är jag när vi framåt nattkröken åker därifrån.
Det måste väl ändå vara en toppenbonus, att få en hel extrafamilj sådär när man blir sambo!

4 kommentarer:

  1. En mysig afton, men mat, glädje och sommar. Kan det bli bättre?

    Det där med blandraser är väl inte så farligt. Många gånger är de ju bättre i lynnet än framavlade raser.
    Han var så söt ju... Hoppas han får ett långt och lyckligt liv där på gården, bland hästar och folk.

    Nu ska jag snart ta en vals med snabeldraken, och hämta posten. Det vräker ner idag med. Tur man har stövlar och regnkläder :))

    ha det gott.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Synne; Jag är starkt emot blandras avel, som alltför ofta är ytterst oseriös. Skulle kunna göra ett långt inlägg om det, men låter nog bli.
    Den här lilla vovven var i allafall hemskt söt och glad :)

    SvaraRadera
  3. Ja, här är en till som inte tycker att korsningar är så farligt ,-) Ändå är jag uppvuxen med en pappa som hade kennel och där detta med avel var så oerhört viktigt och det kan jag säga, att det var inte enbart bra det heller ,-)

    SvaraRadera
  4. Elisabet; Nä, och jag vet att vissa raser dessutom är ganska sönderavlade. Min erfarenhet är dock att de som har kennel är mer seriösa. För kennelns ryktes skull måste ägarna satsa seriöst på att avla fram friska djur med en mentalitet lämplig för rasens ändamål. De här hundarna är besiktade, chippade, registrerade och vaccinerade innan de får ett nytt hem. Jag tror att blandraserna ofta tillkommer för att någon tycker att det är gulligt med valpar... Tittar man på blocket är majoriteten oftast blandrasvovvar.
    Men jag förstår förstås också att det finns två sidor av myntet och har naturligtvis träffat på en hel massa friska, trevliga korsningar som haft turen att komma till seriösa ägare :)

    SvaraRadera