måndag 4 juli 2011

Första lediga dagen...

...gör jag ingenting.
tar en promenad längs sjön

har kjol och får frysknottriga ben (15 grader)

äter vaniljyoghurt...
...och vaniljglass med smultron från trädgården

letar litteratur till c-uppsatsen

blir myggbiten

sopar spindelväv

drabbas av plötslig Lurvigsaknad (Karlskogaland på sommaren utan Lurvig kan stundtals bli en smula ensamt. han älskade att vara här på somrarna och förra sommaren var hans friskaste på flera år. Det var före det plötsliga återfallet i slutet av Juli)

telefonpratar med den jag umgicks allra mest med under sigtunatiden. nu var det nästan ett år sedan vi pratade senast men det kändes det verkligen inte som!

lyssnar på spotify (som ju ingick sex månader när vi köpte mobilerna)

läser bloggar

går barfota i gräset och tuggar på gräslök bara för att det finns

Ungefär så... och inte alls mycket mer.
Och det är ganska bra. Fast efter en dag känner jag mig lätt rastlös.
Faktiskt :)

3 kommentarer:

  1. Och jag gläder mig åt att sluta två i morgon. Då blir det en eftermiddag och kväll ledig och sen börjar jag två igen på onsdag ., härligt!

    SvaraRadera
  2. Elisabet; Nästan som lite ledig tid ju. Fast jag är rätt nöjd över all min ledighet i sommar. Ledig en vecka nu och sedan nästan hela august. Bäst att ta vara på det för sedan vet jag inte när jag blir ledig igen :)

    Ejmis; Ja, sommarledighet är rätt underbart faktiskt :)

    SvaraRadera